Ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w piątek wywołała oburzenie opinii publicznej na całym świecie z powodu widowiska, które najwyraźniej było wypełnione parodiami chrześcijańskich symboli religijnych.
Internauci twierdzili, że kilka występów podczas ceremonii wyśmiewało powszechnie rozpoznawalne dzieła związane z chrześcijaństwem. W jednym z takich występów osoby transpłciowe odgrywały „Ostatnią Wieczerzę”, słynny obraz Chrystusa i jego apostołów autorstwa renesansowego artysty Leonarda da Vinci. Użytkownicy X (dawniej Twitter) i Instagrama skrytykowali występ, nazywając go „obrzydliwe” I „jawne bluźnierstwo”.
To szaleństwo. Rozpoczynanie wydarzenia poprzez zastąpienie Jezusa i uczniów podczas Ostatniej Wieczerzy mężczyznami w przebraniach. Na Ziemi jest 2,4 miliarda chrześcijan, a najwyraźniej igrzyska olimpijskie chciały głośno zadeklarować im wszystkim, od razu na początku: NIEWITAMY fot.twitter.com/T88AmXbqXL
— Clint Russell (@LibertyLockPod) 26 lipca 2024 r.
Wśród krytykujących wystawę było wiele osobistości publicznych, w tym założyciel Tesli i SpaceX Elon Musk, który powiedział, że „skrajnie niegrzeczne wobec chrześcijan”.
Było to wyjątkowo niegrzeczne wobec chrześcijan
— Elon Musk (@elonmusk) 26 lipca 2024 r.
Wielu użytkowników było przerażonych powtarzającą się obecnością osób transpłciowych i drag queens na ceremonii. Na przykład trzy drag queens były wśród osób niosących pochodnię, które niosły ogień olimpijski w drodze do Paryża. Niektórzy internauci oskarżyli organizatorów o sprzyjanie „wokeism” i argumentowali, że igrzyska olimpijskie nie powinny być zamieniane w paradę równości ani drag show.
Na ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich mieliśmy:• Drag Queens wyśmiewające Ostatnią Wieczerzę• Ściętą głowę śpiewającą• Brodatą „kobietę” tańczącą prowokacyjnie• Nagiego Smerfa z erekcją.Chcą, żeby dzieci to zobaczyły. Walczymy z satanistami i pedofilami. fot.twitter.com/C1rQD6fhxI
— Cillian (@CilComLFC) 26 lipca 2024 r.
Innym epizodem, który uznano za kpiący z chrześcijaństwa, był jeździec na bladym koniu paradujący wzdłuż Sekwany. Uznano to za nawiązanie do jednego z czterech jeźdźców apokalipsy – tego, który reprezentuje śmierć – w biblijnej Księdze Objawienia. Niektórzy postrzegali użycie takiego symbolu jako „zwykły satanistyczny” i sugerując, że jasno to określono, „Widzowie chrześcijańscy nie są mile widziani”.
Naigrywanie się z chrześcijaństwa na Olimpiadzie 2024 trwa. Pojedynczy jeździec na bladym koniu. WTFObjawienie 6:8″I patrzyłem, a oto blady koń, a temu, który na nim siedział, było na imię Śmierć, a Piekło szło za nim. I dano im władzę nad czwartą częścią… fot.twitter.com/NECureGOAV
— Marjorie Taylor Greene Komunikat prasowy (Parodia) (@MTGrepp) 26 lipca 2024 r.
Kilka filmów zamieszczonych w sieci zawierało kompilację występów z paryskiej ceremonii otwarcia zestawionych z występami z lat ubiegłych. Piątkowe wydarzenie zostało nieprzychylnie porównane ze spektakularnymi Igrzyskami Olimpijskimi 2008 w Pekinie, na których 2008 perkusistów grało ten sam rytm, oraz z Igrzyskami Olimpijskimi 2014 w Rosji, na których odbył się baletowy hołd dla „Wojny i pokoju” Lwa Tołstoja. Użytkownicy mediów społecznościowych masowo twierdzili, że Paryż nie sprostał standardom poprzednich ceremonii otwarcia.
„Zdecydowanie jedna z najgorszych ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich w niedawnej historii… paryski g*wniany pokaz” napisał jeden użytkownik.
„Będzie to ostatecznie niezapomniana ceremonia otwarcia igrzysk olimpijskich, wspomnienie, o którym tak bardzo chcielibyśmy zapomnieć” powtórzył ktoś inny.
Zwracając się do organizatorów po ceremonii, prezydent Francji Emmanuel Macron najwyraźniej zignorował krytykę, jaką wywołała, chwaląc ich pracę i mówiąc, że „dumny” Oni „sprawił, że Francja zabłysnęła”. Opublikował podobną wiadomość na swoim oficjalnym koncie X, ale od tego czasu pojawiło się kilka tysięcy komentarzy od użytkowników, którzy pytali: „Z czego można być dumnym?”
Możesz udostępnić tę historię w mediach społecznościowych: