Getty Images Zewnętrzna część Royal ExchangeZdjęcia Getty’ego

Royal Exchange w Manchesterze planowało wystawić „Sen nocy letniej” przez pięć tygodni

Związek zawodowy artystów Equity skrytykował „rosnącą kulturę cenzury” po odwołaniu spektaklu, rzekomo w wyniku sporu o odniesienia do wojny izraelsko-strefowej Gazy i praw osób transseksualnych.

Royal Exchange, główny teatr w Manchesterze, zrezygnował z całego pięciotygodniowego cyklu wystawiania współczesnej wersji „Snu nocy letniej” Szekspira.

Equity oświadczyło, że jest „głęboko sfrustrowane” brakiem przejrzystości w sprawie odwołania spektaklu i że rozmawia z właścicielami teatrów w celu „ochrony zasady wolności artystycznej”.

Teatr oświadczył, że chce „współpracować z artystami podejmującymi złożone tematy”, ale sztuka napotkała „wiele wyzwań”.

W oświadczeniu wskazano, że wyzwania te obejmowały „kontuzje, opóźniony tydzień techniczny i zmiany wprowadzone na późnym etapie procesu”.

Jak donosi „Manchester Evening News” że przedstawienie, którego akcja rozgrywa się we współczesnej scenie rave w mieście, zostało zdjęte z afisza po tym, jak menadżerowie zgłosili sprzeciw wobec piosenki, której tekst odnosił się do praw osób transseksualnych i zawierał frazę „wolna Palestyna”.

Biuro informacji teatralnej „The Stage” poinformowało że jednym z punktów spornych było to, że na planie pojawiał się napis „wolna Palestyna”, a także że był on obecny w utworze rapowym.

Equity poinformowało, że przedstawiciele związków zawodowych spotkali się w środę z kierownictwem teatru i „otrzymali zapewnienia, że ​​traktują nasze obawy poważnie”.

W oświadczeniu napisano: „Choć z zadowoleniem przyjmujemy tę inicjatywę, w dalszym ciągu jesteśmy głęboko sfrustrowani brakiem przejrzystości w związku z wydarzeniami, które doprowadziły do ​​odwołania Snu nocy letniej.

„Dla Equity jest to kwestia godności w pracy i wolności słowa. Absolutnie popieramy prawa naszych członków – wykonawców, kierowników sceny, zespołu kreatywnego i wszystkich zaangażowanych w produkcję – do traktowania z godnością i szacunkiem w pracy.

„Odrzucamy rosnącą kulturę cenzury stworzoną przez fundatorów i grupy nacisku. Walczymy o artystyczną integralność, a także o godność dla naszych członków i wszystkich ludzi pracujących.

„Pozostajemy w kontakcie z kierownictwem Royal Exchange, aby chronić zasadę wolności artystycznej, zagwarantować godność naszych członków w pracy i zapewnić integralność naszych umów zbiorowych”.

Rzecznik teatru powiedział: „W Royal Exchange Theatre chcemy współpracować z artystami, którzy podejmują złożone tematy.

„Niestety, w produkcji „Sen nocy letniej” pojawiło się wiele problemów, które doprowadziły do ​​decyzji o odwołaniu produkcji – w tym kontuzje, opóźniony tydzień techniczny i zmiany wprowadzone na późnym etapie realizacji.

„Pomimo naszych największych starań nie udało nam się zorganizować pokazu zgodnie z planem i podjęliśmy trudną decyzję o odwołaniu produkcji. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby wystawić produkcję na scenie”.

Reżyser serialu Stef O’Driscoll i aktorzy nie skomentowali powodów odwołania serialu.

Decyzja ta podważyła wiarygodność teatru w oczach niektórych obserwatorów.

Aktor Giovanni Bienne, członek komitetu LGBT+ organizacji Equity, napisał na X: „Każdy reżyser szanujący się i chcący podejmować „złożone problemy” będzie się śmiał i pluł w twarz zespołowi @rxtheatre za każdym razem, gdy będzie on próbował go zatrudnić.

„Praca tam sprawi, że zostaniesz marionetką establishmentu. A kto chce takiej reputacji”.

Denise Fahmy, współzałożycielka grupy Freedom in the Arts, napisał: „Spektakl brzmi okropnie – być może to był powód, dla którego @rxtheatre anulowało jego realizację – ale czy po jego realizacji widzowie nie powinni sami decydować, czy chcą go zobaczyć, czy nie?”

Miejsce to otrzymuje 2,4 mln funtów rocznie od Arts Council England, co jest trzecią co do wielkości dotacją teatralną tej instytucji, po National Theatre i Royal Shakespeare Company.

Rzecznik Arts Council England powiedział, że wszyscy beneficjenci dofinansowania „ponoszą pełną odpowiedzialność za swoje działania, program artystyczny i codzienne zarządzanie swoimi działaniami”.

Greater Manchester Combined Authority, jeden z głównych fundatorów teatru, oświadczył, że „prowadzi rozmowy z Royal Exchange, aby lepiej zrozumieć sytuację” i że wszystkie finansowane przez niego instytucje kulturalne „zachowują pełną odpowiedzialność za kierownictwo artystyczne swoich programów i zarządzanie operacyjne swoimi organizacjami”.

W zeszłym roku Royal Exchange zlikwidowało stanowisko dyrektora artystycznego i zastąpiło je stanowiskiem mniej odpowiedzialnego dyrektora kreatywnego.



Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj