Jason Brown Jason Brown robi sobie selfie. W tle widać morze i trawę.Jason Brown

Jason Brown był zadowolony z wkładu sztucznej inteligencji w swoje wakacje w Irlandii

Kiedy Jason Brown organizował w tym roku wakacje w Amsterdamie i Irlandii, nie sięgnął po książkę podróżniczą ani nie sprawdził Instagrama.

Zamiast tego założyciel firmy rekrutacyjnej People Movers zwrócił się o poradę do ChatGPT, narzędzia firmy Open AI do generatywnej sztucznej inteligencji.

Zadał sztucznej inteligencji szereg pytań, które miały pomóc mu zaplanować trasę do Amsterdamu i Irlandii, w tym do Dublina i Galway, podczas 10-dniowej podróży w lipcu i sierpniu tego roku. Podróżował z żoną, dwoma synami w wieku 20 i 16 lat oraz jednym z przyjaciół syna.

„W przeszłości zawsze korzystałem ze stron takich jak TripAdvisor, ale zdałem sobie sprawę, że mam całą wiedzę na wyciągnięcie ręki (dzięki sztucznej inteligencji), a ona wypluwa ją w 15 sekund”. Opisuje to doświadczenie jako „fantastyczne”.

„Zapewnił mi plan golfowy dla Dublina i czterodniowy plan dla innych miejsc w Irlandii. Niesamowite było to, że podzielił go na poranek, popołudnie i wieczór.

„Na przykład pierwszego dnia zasugerowano przyjazd rano, spędzenie popołudnia w Trinity College i Grafton Street, a następnie w Temple Bar wieczorem”. W przypadku Amsterdamu, jak mówi, wymieniono najważniejsze atrakcje, takie jak muzeum Anny Frank, muzeum Van Gogha i dzielnicę Jordaan. Wraz z rozwojem podróży, ewoluowały również jego zapytania na ChatGPT.

Pan Brown twierdzi, że choć wdrożył wiele sugestii dotyczących sztucznej inteligencji, nadal polegał na rekomendacjach przekazywanych ustnie przez internetową społeczność osób, które uczęszczały do ​​tej samej uczelni co on, a oprowadził ich po niej przyjaciel, którego odwiedzili w Amsterdamie.

„W ten sposób doświadczyliśmy kilku rzeczy, których nie znaleźlibyśmy korzystając z ChatGPT. Ale daje on idealny szkielet podróży i daje ci wszystko, czego potrzebujesz i chcesz zobaczyć”.

AI przenika wszystkie obszary naszego życia, a podróże nie są wyjątkiem. Oprócz ChatGPT istnieją inne generatywne narzędzia AI, takie jak Gemini firmy Google, Copilot firmy Microsoft i dedykowane witryny AI poświęcone podróżom, takie jak Trip Planner i Ask Layla.

Wygląda na to, że staje się ona częścią planów organizacji podróży dla niektórych, ponieważ jeden na dziesięciu Brytyjczyków korzystał ze sztucznej inteligencji w planowaniu podróży, zgodnie z badaniem przez Sainsbury’s Bank Travel Money. Jedna na pięć osób stwierdziła, że ​​prawdopodobnie skorzysta z tej opcji w przyszłości.

Jednak badanie sugeruje również, że sztuczna inteligencja w podróżach ma jeszcze długą drogę do przebycia, zanim będzie w stanie zrealizować wszystkie Twoje wakacyjne plany.

Badanie wykazało, że spośród osób, które korzystały ze sztucznej inteligencji podczas planowania podróży, ponad jedna trzecia (38%) stwierdziła, że ​​aplikacja udzielała ogólnych odpowiedzi, 37% stwierdziło, że brakowało w niej informacji, a 30%, że podawano nieprawidłowe informacje.

Jak zauważa Caroline Bremmer, szefowa działu badań nad podróżami i turystyką w firmie analitycznej Euromonitor International, sztuczna inteligencja generatywna może pomóc w tworzeniu spersonalizowanych planów podróży i rekomendacji, ale jej jakość zależy od informacji, na których została wyszkolona. Jeśli zaś informacje te są nieaktualne, stronnicze, błędne, fałszywe itd., wówczas sztuczna inteligencja będzie utrwalać dezinformację.

„Wyzwaniem jest zapewnienie informacji w czasie rzeczywistym, które są zgodne z faktami. Istnieją zagrożenia, jeśli konsumenci nie podejmą należytej staranności, aby zweryfikować wyniki dostarczane przez Gen AI z innymi źródłami, w tym rozmawiając z osobami zorientowanymi, takimi jak lokalni mieszkańcy lub agenci turystyczni”.

Sardar Bali, współzałożyciel Just Ask Layla

Sardar Bali jest współzałożycielem narzędzia do planowania podróży opartego na sztucznej inteligencji o nazwie Just Ask Layla

Sardar Bali jest współzałożycielem berlińskiej firmy Just Ask Layla, zajmującej się planowaniem podróży i prowadzeniem przewodników.

Twierdzi, że dokładność jest kluczowym elementem usługi.

„Mamy wewnętrzne narzędzia” — mówi Bali. „Wszystkie treści przechodzą przez dwuetapowy proces weryfikacji, z których jeden jest bardziej zautomatyzowany, a my mamy bardziej ręczny proces, w którym wewnętrzne zespoły przeglądają różne treści i trochę je badają”.

Przyznaje jednak, że część treści „może się prześlizgnąć”.

„Na przykład kiedyś wspomniano o Wieży Eiffla w Pekinie; może być niepoprawnie oznaczony. Ale z każdym dniem jest coraz lepiej”.

Taka poprawa jest prawdopodobna, zwłaszcza gdy więcej usług będzie dostępnych online.

Na początku tego roku gigant turystyczny Expedia uruchomił usługę AI dla klientów z USA. Nazywa się Romie i jest częścią aplikacji firmy na iPhone’a.

„Podróż może wymagać skomplikowanego planowania… istnieją miliardy opcji” — mówi Shiyi Pickrell, starszy wiceprezes ds. danych i sztucznej inteligencji w Expedia Group.

Mówi, że Romie może pomóc zawęzić wybór destynacji i porównać różne lokalizacje. Jeśli chcesz motywu plażowego, może porównać brytyjskie destynacje plażowe z Hiszpanią i Francją na przykład lub sprawdzić, które z nich są przyjazne rodzinom.

Rebecca Crowe Selfie zrobione przez Rebeccę Crowe. Ma na sobie okulary przeciwsłoneczne, a za nią jest piękna, czysta woda.Rebecca Crowe

Rebecca Crowe jest ostrożna po kilku wątpliwych rekomendacjach dotyczących sztucznej inteligencji

Jednak sztuczna inteligencja nie zawsze działa zgodnie z planem.

Rebecca Crowe, 29-letnia niezależna pisarka mieszkająca w Liverpoolu, mówi, że często korzysta z pomocy sztucznej inteligencji przy planowaniu podróży. Podchodzi jednak do tego ostrożnie po kilku niekorzystnych doświadczeniach, w tym po wycieczce do Lecco, miasta położonego nad jeziorem Como we Włoszech.

„To doświadczenie nie było wspaniałe” — mówi Crowe. „Wymieniono wszystkie popularne rzeczy do zrobienia, które można znaleźć w standardowym wyszukiwaniu Google, a trasy nie miały zbyt wiele logicznego sensu.

„Próbowali nas umieścić w Mediolanie rano, a Bellagio po południu, a biorąc pod uwagę rozkłady jazdy pociągów i promów, nie byłoby to wykonalne. Następnego dnia mieliśmy wrócić do Mediolanu, aby zwiedzić więcej. Postępując zgodnie z tą trasą, spędzilibyśmy więcej czasu na transporcie niż na czymkolwiek innym”.

Podróżując z koleżanką chorą na celiakię, poleciła jej również skorzystanie z wyszukiwarki AI, aby znaleźć restauracje serwujące dania bezglutenowe.

„To cofnęło wyniki, które były bardzo nieaktualne, a w niektórych przypadkach po prostu błędne. Musiałem ręcznie odsyłać do każdej sugestii, aby sprawdzić, czy miejsce jest jeszcze otwarte.

„Jeśli szukam sezonowych rzeczy, takich jak rozkłady jazdy promów w sezonie przejściowym (miesiące wokół szczytu sezonu), AI po prostu nie wydaje się być wystarczająco aktualna i dokładna. To samo dotyczy muzeów z sezonowymi godzinami otwarcia”.

Zamiast tego radzi ludziom, aby korzystali z niego tylko jako z tablicy rezonansowej dla szerokiej inspiracji. „Można znaleźć blogi i strony internetowe z kompletnymi przewodnikami i trasami, które są o wiele bardziej niezawodne i aktualne. Jeśli chcesz mieć ogólne pojęcie o tym, co robić w danym mieście, jest to świetny punkt wyjścia, ale ilość sprawdzania faktów, której wymaga, oznacza, że ​​tak naprawdę nie oszczędza ci to wiele czasu w dłuższej perspektywie”.



Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj