GUWAHATI: Ponad 9000 nauczyciele akademiccy W Asam zorganizowali protesty na swoich uczelniach, bojkotując obchody Dnia Nauczyciela w czwartek. Oskarżyli rząd stanowy o nieudzielanie promocje z poprawionymi wynagrodzeniami w dniu płatności.
Wyrazili oni swoje niezadowolenie publicznie, organizując skoordynowane protesty na terenie różnych uczelni i wysyłając memoranda do premiera i ministra edukacji za pośrednictwem administracji lokalnej. Protestujący nauczyciele nosili czarne odznaki, organizowali spotkania protestacyjne i wyrażali swoje niezadowolenie z działań rządu stanowego, w szczególności w odniesieniu do opóźnień i problemów związanych z awansami.
Stowarzyszenie Nauczycieli Assam College (ACTA) prezes Jayanta Baruah powiedział: „ACTA zbojkotowała obchody Dnia Nauczyciela i protestuje w celu rozwiązania różnych problemów, w tym błędu w terminie i dacie wejścia w życie awansu oraz zmiany w Memorandum Urzędu wydanym 8.11.2023 (wydanym przez stanowy departament szkolnictwa wyższego), co jest sprzeczne z polityką University Grants Commission (UGC). To OM dotyczyło awansu, ale nie zgodnie z przepisami UGC”.
ACTA zażądała, aby adiunkci, których awanse przypadały do 7 listopada 2023 r. lub wcześniej, ale którzy nie mogli przejść badań kwalifikacyjnych pod kątem awansu z różnych powodów, mieli możliwość ubiegania się o awans zgodnie z poprzednim OM wydanym przez UGC z dnia 13 listopada 2013 r.
Departament szkolnictwa wyższego stanu opublikował Notatkę służbową (OM) w sprawie mandatu utrzymania jakości w odniesieniu do awansów członków wydziału (ze stanowiska adiunkta na stanowisko profesora nadzwyczajnego) w ramach Programu rozwoju kariery (CAS) ze skutkiem od 8 listopada 2023 r. Chociaż ACTA doceniła wysiłki podejmowane przez Departament Szkolnictwa Wyższego na rzecz poprawy jakości kształcenia, wyraziła zaniepokojenie kilkoma kwestiami wymagającymi natychmiastowego działania.
ACTA domaga się, aby adiunkci, których awanse przypadały do 7 listopada 2023 r. lub wcześniej, ale którzy nie mogli przejść badań kwalifikacyjnych z różnych powodów, mieli możliwość ubiegania się o awans zgodnie z poprzednim OM wydanym przez UGC z dnia 13 listopada 2013 r.
„Panie, z powodu nadmiernej zwłoki w mechanizmie rządowym wielu nauczycieli akademickich nie uzyskało awansu CAS do następnego etapu nawet kilka lat po tym, jak awans im się należał. W przypadku natychmiastowego wdrożenia nowego OM większość nauczycieli, których awans jest należny, nie będzie w stanie spełnić wymogu doktoratu, aby awansować na stanowisko profesora nadzwyczajnego” – czytamy we wcześniejszym memorandum ACTA wysłanym do ministra edukacji Ranoja Pegu.
„Ponieważ rząd Indii rozpoczął wdrażanie NEP 2020 około trzech lat po ogłoszeniu tej polityki, domagamy się, aby przyznano co najmniej trzyletni okres karencji na wdrożenie wymogu posiadania stopnia doktora w związku z awansem na stanowisko profesora nadzwyczajnego” – dodano.
Ponadto ACTA domagała się, aby nauczyciele akademiccy, których awans na stanowisko profesora nadzwyczajnego powinien już nastąpić, ale został opóźniony z powodu mechanizmu rządowego, zostali całkowicie zwolnieni z wymogu posiadania tytułu doktora.
„Domagamy się zwiększenia liczby miejsc na studiach doktoranckich na uniwersytetach stanowych i zarezerwowania co najmniej 20% miejsc na studiach doktoranckich dla czynnych nauczycieli akademickich” – powiedzieli.
Narodowa Polityka Edukacyjna (NEP) 2020 zachęca do badań na kampusach i namawia nauczycieli do uzyskania stopnia doktora. Jednak obecne okoliczności pokazują, że niewielu nauczycieli akademickich otrzymało tytuł przewodnika, żałuje ACTA.
W odniesieniu do wdrożenia Rocznego Wskaźnika Oceny Pracy (APAI) po uzyskaniu stanowiska profesora nadzwyczajnego, ACTA nalegała, aby zamiast wprowadzania obowiązku stosowania wszystkich sześciu mierzalnych wskaźników pracy, dać nauczycielom możliwość wyboru co najmniej trzech z sześciu.
Wyrazili oni swoje niezadowolenie publicznie, organizując skoordynowane protesty na terenie różnych uczelni i wysyłając memoranda do premiera i ministra edukacji za pośrednictwem administracji lokalnej. Protestujący nauczyciele nosili czarne odznaki, organizowali spotkania protestacyjne i wyrażali swoje niezadowolenie z działań rządu stanowego, w szczególności w odniesieniu do opóźnień i problemów związanych z awansami.
Stowarzyszenie Nauczycieli Assam College (ACTA) prezes Jayanta Baruah powiedział: „ACTA zbojkotowała obchody Dnia Nauczyciela i protestuje w celu rozwiązania różnych problemów, w tym błędu w terminie i dacie wejścia w życie awansu oraz zmiany w Memorandum Urzędu wydanym 8.11.2023 (wydanym przez stanowy departament szkolnictwa wyższego), co jest sprzeczne z polityką University Grants Commission (UGC). To OM dotyczyło awansu, ale nie zgodnie z przepisami UGC”.
ACTA zażądała, aby adiunkci, których awanse przypadały do 7 listopada 2023 r. lub wcześniej, ale którzy nie mogli przejść badań kwalifikacyjnych pod kątem awansu z różnych powodów, mieli możliwość ubiegania się o awans zgodnie z poprzednim OM wydanym przez UGC z dnia 13 listopada 2013 r.
Departament szkolnictwa wyższego stanu opublikował Notatkę służbową (OM) w sprawie mandatu utrzymania jakości w odniesieniu do awansów członków wydziału (ze stanowiska adiunkta na stanowisko profesora nadzwyczajnego) w ramach Programu rozwoju kariery (CAS) ze skutkiem od 8 listopada 2023 r. Chociaż ACTA doceniła wysiłki podejmowane przez Departament Szkolnictwa Wyższego na rzecz poprawy jakości kształcenia, wyraziła zaniepokojenie kilkoma kwestiami wymagającymi natychmiastowego działania.
ACTA domaga się, aby adiunkci, których awanse przypadały do 7 listopada 2023 r. lub wcześniej, ale którzy nie mogli przejść badań kwalifikacyjnych z różnych powodów, mieli możliwość ubiegania się o awans zgodnie z poprzednim OM wydanym przez UGC z dnia 13 listopada 2013 r.
„Panie, z powodu nadmiernej zwłoki w mechanizmie rządowym wielu nauczycieli akademickich nie uzyskało awansu CAS do następnego etapu nawet kilka lat po tym, jak awans im się należał. W przypadku natychmiastowego wdrożenia nowego OM większość nauczycieli, których awans jest należny, nie będzie w stanie spełnić wymogu doktoratu, aby awansować na stanowisko profesora nadzwyczajnego” – czytamy we wcześniejszym memorandum ACTA wysłanym do ministra edukacji Ranoja Pegu.
„Ponieważ rząd Indii rozpoczął wdrażanie NEP 2020 około trzech lat po ogłoszeniu tej polityki, domagamy się, aby przyznano co najmniej trzyletni okres karencji na wdrożenie wymogu posiadania stopnia doktora w związku z awansem na stanowisko profesora nadzwyczajnego” – dodano.
Ponadto ACTA domagała się, aby nauczyciele akademiccy, których awans na stanowisko profesora nadzwyczajnego powinien już nastąpić, ale został opóźniony z powodu mechanizmu rządowego, zostali całkowicie zwolnieni z wymogu posiadania tytułu doktora.
„Domagamy się zwiększenia liczby miejsc na studiach doktoranckich na uniwersytetach stanowych i zarezerwowania co najmniej 20% miejsc na studiach doktoranckich dla czynnych nauczycieli akademickich” – powiedzieli.
Narodowa Polityka Edukacyjna (NEP) 2020 zachęca do badań na kampusach i namawia nauczycieli do uzyskania stopnia doktora. Jednak obecne okoliczności pokazują, że niewielu nauczycieli akademickich otrzymało tytuł przewodnika, żałuje ACTA.
W odniesieniu do wdrożenia Rocznego Wskaźnika Oceny Pracy (APAI) po uzyskaniu stanowiska profesora nadzwyczajnego, ACTA nalegała, aby zamiast wprowadzania obowiązku stosowania wszystkich sześciu mierzalnych wskaźników pracy, dać nauczycielom możliwość wyboru co najmniej trzech z sześciu.