Tylko 26,8% indyjskiej młodzieży w wieku akademickim potrafi przeglądać Internet. Czy może to mieć wpływ na jakość edukacji?
Przepaść cyfrowa: jak ograniczony dostęp do Internetu wpływa na jakość edukacji w Indiach

Niedawne badanie przeprowadzone przez Krajowy Urząd Statystyczny (NSO) w ramach kompleksowego rocznego badania modułowego (CAMS) ujawniło niepokojące dane dotyczące możliwości cyfrowych indyjskiej młodzieży. Mniej niż jedna trzecia osób w wieku 15–29 lat może wykonywać podstawowe funkcje w Internecie, takie jak wyszukiwanie informacji, wysyłanie lub odbieranie wiadomości e-mail oraz przeprowadzanie transakcji online. To krytyczne odkrycie obnaża znaczną przepaść cyfrową w Indiach – kraju, w którym dostęp Dostęp do Internetu jest w coraz większym stopniu synonimem dostępu do wysokiej jakości edukacji i wiedzy.
W badaniu wyróżniono trzy kluczowe grupy wiekowe: 15-24 lata, 15-29 lat oraz osoby w wieku 15 lat i więcej. Wyniki pokazują znaczne różnice między populacjami miejskimi i wiejskimi, przy czym mężczyźni z miast przodują pod względem biegłości cyfrowej, podczas gdy kobiety ze wsi pozostają daleko w tyle. Jak wynika z raportu, jedynie 26,8% osób w wieku 15-24 lata, 28,5% osób w wieku 15-29 lat i 25,0% osób w wieku 15 lat i więcej może jednocześnie wyszukiwać informacje w Internecie, wysyłać lub odbierać e-maile oraz dokonywać transakcji bankowych w Internecie . Podział płci jest szczególnie wyraźny – jedynie 14,5% kobiet wiejskich w wieku 15–29 lat jest w stanie wykonywać te zadania.
W raporcie podkreślono również duże dysproporcje między stanami, przy czym stany takie jak Goa i Kerala radzą sobie znacznie lepiej niż regiony takie jak Meghalaya i Tripura, gdzie mniej niż 10% młodych ludzi może wykonać podstawowe zadania cyfrowe. Odkrycia te odzwierciedlają nie tylko przepaść cyfrową, ale także budzą obawy dotyczące wpływu tej przepaści na jakość edukacji w różnych częściach Indii.
Stanowa przepaść cyfrowa
Podczas gdy średnia krajowa uczniów, którzy potrafią przeglądać Internet, wysyłać e-maile i przeprowadzać transakcje online, w grupie wiekowej 15–29 lat wynosi zaledwie 28,5%, w niektórych stanach wyniki są stosunkowo lepsze. Prowadzi Goa, w którym 65,7% młodych ludzi jest w stanie wykonać te zadania, następnie Kerala (53,4%), Tamil Nadu (48%) i Telangana (47,2%). Oto przegląd stanu umiejętności korzystania z Internetu wśród populacji Indii.

Państwo Umiejętność korzystania z Internetu (%)
Goa 65,7
Kerala 53,4
Tamil Nadu 48,0
Telangana 47.2
Uttar Pradesh 16.0
Chhattisgarh 11.9
Tripura 8.2
Meghalaja 7,5

Źródło: NSO
Na drugim końcu spektrum najniższy odsetek osób potrafiących korzystać z tych podstawowych umiejętności cyfrowych ma Meghalaya (7,5%), a następnie Tripura (8,2%), Chhattisgarh (11,9%) i Uttar Pradesh (16%). Ta rozbieżność nie tylko odzwierciedla różne poziomy dostępu do Internetu, ale także ujawnia znaczne luki w umiejętnościach cyfrowych i możliwościach edukacyjnych między państwami.
Umiejętność korzystania z technologii cyfrowych według grup wiekowych i regionów

Grupa wiekowa Region Mężczyzna (%) Kobieta (%) Osoba (%)
15-24 lata Miejski 44.2 35.3 40.2
Wiejski 26.4 14.3 21.0
Wszystko 31,8 20.7 26,8
15-29 lat Miejski 47,7 36,5 42,6
Wiejski 28.1 14,5 22.0
Wszystko 34.2 21.6 28,5
15+ lat Miejski 41,8 28,0 35,7
Wiejski 23.4 11.7 18,5
Wszystko 30.1 18.0 25,0

Źródło: NSO
Przepaść cyfrowa w Indiach, odzwierciedlona w tych statystykach, uwydatnia pilną potrzebę poprawy umiejętności cyfrowych w całym kraju. Bez tego wielu uczniom grozi pozostawienie w tyle w szybko rozwijającym się świecie technologii i edukacji.
Rola Internetu w poprawie jakości edukacji
Internet jest potężnym narzędziem, które może radykalnie poprawić jakość edukacji na kilka sposobów. Oto kilka sposobów, w jakie umiejętność korzystania z technologii cyfrowych może przyczynić się do poprawy edukacji:
Dostęp do ogromnej puli informacji: Internet zapewnia dostęp do szerokiej gamy zasobów, z których studenci mogą korzystać do samodzielnej nauki. Edukacyjne strony internetowe, artykuły naukowe i biblioteki internetowe oferują informacje na każdy możliwy temat. Dostęp ten może uzupełniać tradycyjne nauczanie w klasie i zapewniać uczniom dogłębną wiedzę.
Spersonalizowane nauczanie: Platformy internetowe mogą zapewniać spersonalizowane doświadczenia edukacyjne. Adaptacyjne technologie uczenia się pomagają uczniom skupić się na swoich słabych i mocnych stronach, oferując dostosowane do potrzeb zasoby, które pomogą im zrozumieć złożone przedmioty we własnym tempie.
Współpraca i komunikacja: Internet ułatwia współpracę między uczniami, nauczycielami i ekspertami z całego świata. Uczniowie mogą uczestniczyć w forach, dzielić się pomysłami i współpracować nad projektami z rówieśnikami, wzbogacając swoje doświadczenia edukacyjne i pomagając im w budowaniu sieci poza ich bezpośrednim otoczeniem.
Dostęp do wysokiej jakości treści edukacyjnych: Wiele renomowanych uniwersytetów i instytucji edukacyjnych oferuje bezpłatne lub niedrogie kursy online. Masowe otwarte kursy internetowe (MOOC) i inne platformy edukacyjne, takie jak Coursera i edX, zapewniają uczniom z odległych obszarów możliwość dostępu do wysokiej jakości edukacji, wyrównując szanse.
Rozwój umiejętności na przyszłość: Dzięki szybkiej cyfryzacji branż studenci biegli w zakresie umiejętności cyfrowych mają przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Nauka skutecznego poruszania się po Internecie i opanowanie narzędzi internetowych ma kluczowe znaczenie dla przygotowania uczniów do przyszłych możliwości zatrudnienia w świecie napędzanym technologią.
Dlaczego umiejętność przeglądania Internetu jest niezbędna uczniom
W kontekście zglobalizowanego systemu edukacji i coraz bardziej konkurencyjnego środowiska akademickiego umiejętność przeglądania Internetu jest dla studentów niezbędna. Oto kilka powodów, dla których tak się dzieje:
Utrzymanie konkurencyjności na globalnych arenach akademickich: W dobie globalizacji uczniowie w Indiach muszą konkurować z rówieśnikami z całego świata. Dostęp do zasobów internetowych pozwala im nadążać za międzynarodowymi standardami akademickimi, być na bieżąco z globalnymi trendami i zdobywać wiedzę istotną ponad granicami.
Doskonałość badawcza i akademicka: Przeglądanie Internetu pomaga studentom w prowadzeniu niezależnych badań, które są niezbędne do osiągnięcia doskonałości akademickiej. W dzisiejszym świecie badania nie ograniczają się już do podręczników; obejmuje czytanie artykułów, przeglądanie czasopism akademickich i bycie na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w różnych dziedzinach.
Przygotowanie do egzaminów konkursowych: Wielu uczniów w Indiach przygotowuje się do egzaminów konkursowych, a Internet zapewnia dostęp do wcześniejszych prac, próbnych testów i zasobów edukacyjnych, które mogą pomóc im odnieść sukces. Ponadto oferuje platformy, na których uczniowie mogą zapisać się na coaching dostosowany do konkretnego egzaminu, zwiększając swoje szanse na sukces.
Nadążanie za postępem technologicznym: W obliczu szybkiego postępu technologicznego istotne jest bycie na bieżąco z najnowszymi narzędziami i platformami. Internet zapewnia bogactwo zasobów, które są niezbędne dla studentów kierunków technicznych i naukowych, od nauki języków programowania po opanowanie narzędzi cyfrowych.
Lepsze rozwiązywanie problemów i krytyczne myślenie: Regularne przeglądanie Internetu udostępnia uczniom różnorodne punkty widzenia i podejścia do rozwiązywania problemów. Wchodząc w interakcję z różnymi źródłami informacji, uczniowie mogą rozwijać umiejętności krytycznego myślenia i analityczne, które są niezbędne zarówno do osiągnięcia sukcesu akademickiego, jak i zawodowego.
Gotowy do przewodzenia dzięki sztucznej inteligencji? Zarejestruj się teraz w GrowFast, aby zmienić swoją strategię biznesową. Kliknij tutaj!





Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj