Serenity Strull/BBC/Getty Images Kolaż Cindy Crawford na przestrzeni lat (Źródło: Serenity Strull/BBC/Getty Images)Serenity Strull/BBC/Getty Images

(Źródło: Serenity Strull/ BBC/ Getty Images)

W trakcie trwania miesiąca mody pionierska supermodelka opowiada o nostalgii za latami 90., ryzykownych decyzjach zawodowych i akceptacji starzenia się.

Trudno sobie wyobrazić Cindy Crawford przestraszoną. W końcu charakterystyczne spojrzenie supermodelki jest dość nieustraszone, z bezpośrednim kontaktem wzrokowym i lekkim uśmiechem, który sprawia, że ​​Crawford wygląda, jakby zawsze pamiętała bardzo dobry żart. Ale tuż przed 35. urodzinami kultowej modelki w 2001 roku poczuła się „trochę przestraszona”.

„Miałam kontrakt z Revlonem przez prawie 13 lat” — mówi Crawford BBC ze swojego domu w Los Angeles. „Byli dla mnie cudowni. Ale modelki nie dożywały wtedy 35 lat. Tak po prostu myślała branża w tamtym czasie”. Gdy jej milionowy kontrakt kosmetyczny został przedłużony, tabloidy nazwały Crawford „za starą”, nawet gdy wysyłały paparazzi, aby fotografowali każdy jej ruch na okładki. Właśnie urodziła córkę, teraz sławną Kaię Gerber. Jej pierwsze dziecko, Presley Gerber (teraz również modelka), było małym dzieckiem. „I pomyślałam sobie: »Okej, czy po prostu odjadę w stronę zachodzącego słońca? Czy postawię na siebie i spróbuję robić swoje?« Wiedziałam, że muszę zaryzykować i postawić na siebie” — mówi. „To było ryzyko”.

Getty Images Cindy Crawford – sfotografowana w lipcu tego roku – jest gwiazdą mody i urody od lat 80. (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

Cindy Crawford – sfotografowana w lipcu tego roku – jest gwiazdą mody i urody od lat 80. (Źródło: Getty Images)

Ale Crawford jest w pewnym sensie geniuszem, jeśli chodzi o ryzykowne ryzyko zawodowe. W świecie mody od dawna grała w pokera mistrzynię, gdy inni krzyczeli „Uno!”. Modelka katalogowa z Midwestu, która stała się europejską seksbombą na wybiegach, Crawford była jedną z pierwszych modelek, które pracowały jednocześnie z markami luksusowymi i masowymi, występując w reklamie Pepsi w 1991 roku, a także szturmując wybiegi dla Ralpha Laurena i Versace. W 1996 roku pozowała nago dla Playboya, będąc jednocześnie twarzą luksusowej marki zegarków Omega. Jej lata w House of Style na MTV pomogły przekształcić paryską haute couture w kulturę popularną.

Dbasz o siebie – nie walczysz z latami, które zarobiłeś – Cindy Crawford

Dziś takie skoki z góry na dół są powszechne. Gigi Hadid jest twarzą Victoria’s Secret i Miu Miu; Kendall Jenner reprezentuje Uber Eats i Calvin Klein. Crawford przetarł ten szlak, nosząc obcasy Chanel i podkoszulek Hanes.

Założenie marki kosmetyków byłoby łatwym posunięciem dla modelki, która przekonała miliony kobiet do noszenia podejrzanych brązowych szminek w latach 90. Ale Crawford miała na myśli coś innego: chciała zbadać rodzący się wówczas trend zwany „pięknem francuskiej dziewczyny” i zaangażować do pomocy swojego paryskiego dermatologa, dr Jeana-Louisa Sebagha. „Wtedy nie mieliśmy na to słowa – nie było mediów społecznościowych” – wyjaśnił Crawford. „Ale w 2001 r. był ten pomysł na to, jak Francuzki wyglądają tak wspaniale, gdy się starzeją, i jak o siebie dbają, i jak są takie szykowne. I pomyślałam sobie: „Wiem, jakie one są! To Dr Sebagh!”

Getty Images Crawford pozująca dla Ralpha Laurena podczas New York Fashion Week 1991 (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

Crawford pozująca dla Ralpha Laurena podczas New York Fashion Week 1991 (Źródło: Getty Images)

Crawford również uszanował i zgodził się z podejściem Sebagha do skóry 30-latki, które polega na „nie panikowaniu”. „On nazywa swoją pracę utrzymaniem wieku. To realistyczna sprawa. Dbasz o siebie; starasz się wyglądać tak dobrze, jak to możliwe, tak długo, jak to możliwe – nie walczysz z latami, które zarobiłeś”. Razem postanowili rozlać do butelek formułę antyoksydacyjną Sebagha, którą Crawford po raz pierwszy zastosował w paryskiej klinice lekarza. Nazwali ją Meaningful Beauty i rozmawiali z luksusowymi domami towarowymi, zanim sami wprowadzili produkt na rynek – za pomocą reklamy informacyjnej.

Super wojownicy

„Naprawdę ważne było, aby Meaningful Beauty było dostępne dla każdego” — mówi Crawford. „I spójrz, samouczki dotyczące urody i TikToki to w zasadzie małe reklamy, prawda? Wtedy reklama informacyjna oznaczała, na przykład, kiepskie noże ginsu”. Teraz linie kosmetyków sprzedawane bezpośrednio konsumentom są normalne, a standardem są markowe filmy. Meaningful Beauty stworzyło swoje z przyjaciółmi celebrytami z pokolenia X, takimi jak gwiazda Grey’s Anatomy Ellen Pompeo, 54 lata, i Kristin Davis z Seksu w wielkim mieście, 59 lat.

Tymczasem sama Crawford stała się gwiazdą telewizyjną dzięki serialowi dokumentalnemu Apple TV+ 2023 Supermodelki. Program przedstawiał historię Crawforda, wraz z Naomi Campbell, Lindą Evangelistą i Christy Turlington. „Nie sądzę, żeby ludzie zdawali sobie sprawę, jak dziwny „W tamtym czasie zwróciliśmy się ku przemysłowi modowemu” — mówi Crawford. „Mówię poważnie! Pokolenie przed nami składało się wyłącznie z blondynek o niebieskich oczach. Nazywano je „All American”, chociaż oczywiście, Ameryka to o wiele więcej. W tym środowisku poszerzaliśmy pojęcie piękna. Czy to teraz nie brzmi szalenie?”

Getty Images Linda Evangelista, Christy Turlington, Cindy Crawford i Naomi Campbell pozują razem na początku tego roku podczas pokazu serialu telewizyjnego The Super Models (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

Linda Evangelista, Christy Turlington, Cindy Crawford i Naomi Campbell pozują razem na początku tego roku podczas pokazu serialu telewizyjnego The Super Models (Źródło: Getty Images)

Crawford powiedział, że program odniósł na tyle duży sukces, że dyrektorzy stacji telewizyjnych rozważają drugi sezon. „Zastanawiałem się: »Jeśli to zrobimy, jaką historię mody chcemy opowiedzieć następnym razem?«. I patrzę na to, co się wydarzyło w modzie, i to jest niesamowite. Mamy o wiele większą różnorodność kolorów skóry, rozmiarów, narodowości, wieku. Więc powiedziałem: »Jeśli to zrobimy [Apple] „Po raz kolejny musimy podkreślać, że piękno ma wiele różnych twarzy”.

Szatnia

Szatnia to kolumna BBC, która przedstawia innowatorów mody i stylu, będących na pierwszej linii postępu.

A także niektóre z tych samych aspektów. Przykładem jest 23-letnia córka Crawford, Kaia Gerber, która na fotografiach wygląda niemal identycznie jak jej słynna matka, a czasami nosi swoje dawne kreacje z wybiegu na różnych czerwonych dywanach. W zeszłym tygodniu na Toronto Film Festival Gerber miała na sobie białą suknię bandażową Hervé Léger – odtworzenie słynnej sukni jej matki z Oscarów z 1993 roku. „Nigdy nie myślałam, że trendy powrócą w ten sposób” – mówi Crawford o nagłym głodzie stylu lat 90.

Getty Images Córka Crawforda, 23-letnia modelka Kaia Gerber, niedawno założyła replikę sukienki Hervé Léger, którą pierwotnie nosiła jej matka na Oscarach w 1993 r. (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

Córka Crawford, 23-letnia modelka Kaia Gerber, niedawno założyła replikę sukni Hervé Léger, którą pierwotnie nosiła jej matka na Oscarach w 1993 r. (Źródło: Getty Images)

Ale Crawford nie jest tak bardzo zainteresowana powrotem do przeszłości, jak zastanawianiem się, co dokładnie będzie robić jutro. „Zaczęłam wygłaszać dłuższe przemówienia na tematy, które mnie interesują – 45-minutowe przemówienia – i to jest duże wyzwanie”. Crawford rozmawia również o nowych pomysłach biznesowych ze swoim mężem Rande Gerberem, który jest współwłaścicielem wartej miliardy dolarów marki tequili Casamigos z George’em Clooneyem. „Mamy bardzo, bardzo różne umysły. Wymieniamy się pomysłami. Nie zawsze rozumiemy swoje pomysły, ale rozumiemy się nawzajem. Inny.

A Crawford nadal jest modelką, obecnie zarówno dla Donny Karan, jak i Good American. „Szczerze mówiąc, nie miałam pojęcia, że ​​w tym wieku będę jeszcze robić sobie zdjęcia” – mówi. Ale czekaj, czy ludzie nie twierdzili, że Crawford jest „za stara” na międzynarodowe kampanie modowe po 35. roku życia?

„Mam na myśli” – mówi ze śmiechem. „Chyba się mylili”.



Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj