Getty Images Jean Smart odbiera nagrodę Emmy dla najlepszej aktorki podczas gali rozdania nagród Emmy 2024 (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

(Źródło: Getty Images)

Największym szokiem wczorajszego wieczoru było to, że ten program HBO o weteranie stand-upu z Jean Smart w roli głównej wygrał z The Bear w kategorii najlepszej komedii. Czy to zwycięstwo dla naprawdę zabawnej komedii?

Podczas ostatniej ceremonii rozdania nagród Emmy w styczniu, przełożonej z 2023 r., Jeremy Allen White z twarzą w roli głównej zaprezentuje show The Bear zdobył sześć nagród w kategorii komedii; wynik, który był bardzo kontrowersyjny przez widzów telewizyjnych który twierdził, że przepełniony lękiem serial o traumie, do której doszło w kuchni restauracji, zdecydowanie bardziej przypomina dramat niż komedię.

Przejdźmy do wczorajszego oficjalnego Ceremonia wręczenia nagród Emmy 2024a duet gospodarzy, ojciec i syn, Eugene i Dan Levy, nie mogli się powstrzymać od małego dywagowania w swoim otwierającym monologu na temat problemu, który wyraźnie był nadal kontrowersyjny osiem miesięcy później: „Wiem, że niektórzy z was mogą oczekiwać, że zażartujemy z tego, czy The Bear jest naprawdę komedią… ale zgodnie z prawdziwym duchem The Bear, nie będziemy żartować”.

Choć The Bear ponownie wypadł bardzo dobrze w kategoriach komediowych, zdobycie czterech nagród (wybitny aktor pierwszoplanowy, wybitny aktor drugoplanowy, wybitna aktorka drugoplanowa i wybitna reżyseria), straciło główną nagrodę – najlepszą komedię – w tym, co było największą niespodzianką wieczoru. Zamiast tego serial HBO Hacks niespodziewanie zdobył upragniony wybitne seriale komediowe, bez ani jednego przebłysku białych szefów kuchni w zasięgu wzroku.

Getty Images Aktorzy i ekipa serialu „The Hacks” po zwycięstwie w kategorii „najlepsza komedia” (Źródło: Getty Images)Zdjęcia Getty’ego

Aktorzy i ekipa serialu „The Hacks” po zwycięstwie w kategorii „najlepsza komedia” (Źródło: Getty Images)

Na X niektórzy użytkownicy byli zachwyceni, częściowo z powodu tego, kogo pokonał. Hacks to naprawdę zabawna komedia, która niewątpliwie pasuje do swojej kategorii Emmy, dając niektórym widzom poczucie, że w świecie telewizji wszystko zostało zrobione dobrze. „Uważam, że trzy godziny wspólnego tweetowania na żywo, że The Bear nie jest komedią, faktycznie metafizycznie zmieniły nazwę wewnątrz koperty Outstanding Comedy na Hacks” jedna osoba skomentowała na X, podczas gdy inny dodał po prostu:„Emmy stwierdziło, że The Bear nie jest komedią”.

Pomijając kontrowersje związane z The Bear, było wiele dobrej woli w odniesieniu do zwycięstwa Hacksa. „Hacks był w tym sezonie genialny na następnym poziomie (i naprawdę zabawny). Cieszę się, że wygrał dziś wieczorem” kolejny widok Emmyr napisał na X. „Hacks wygrywa, w końcu jest sprawiedliwość dla komedii” inny skomentował.

Zwycięstwo, które wydaje się słuszne

To, że słabszy odniósł zwycięstwo – triumfując także nad innymi uwielbianymi komediami, takimi jak Pohamuj entuzjazm, Abbot Elementary i Tylko morderstwa w budynku – było zgodne z przesłaniem serialu. Serial, stworzony przez Lucię Aniello, Paula W. Downsa i Jen Statsky, koncentruje się na połączeniu dziwacznej pary, która ma pecha i łączy – lub walczy o połączenie – luki pokoleniowej w Hollywood.

Jean Smart gra Deborah Vance, starszą komiczkę stand-upową (z silnym zapachem Joan Rivers), która znajduje się w odludziu swojej kariery z powodu swojej branży dyskryminującej wiek. Jej agent łączy ją z Avą Daniels, graną przez Hannah Einbinder, młodą, ambitną pisarką, która zostaje zwolniona ze swojej regularnej pracy w telewizji za tweetowanie czegoś obscenicznego i która zostaje wysłana do Las Vegas, aby pomóc jej wskrzesić karierę i sprawić, by znów stała się istotna dla współczesnej publiczności.

To dwie kobiety, które zostały odsunięte na boczny tor przez swoje branże i są z tego powodu wściekłe – to czyni z tego tak świetną komedię. Żadna z nich nie jest sympatyczna. Deborah jest bez wątpienia agresywną szefową, zarówno werbalnie, jak i fizycznie, rzucającą w głowę Avy gigantycznymi kryształami w jednej ze swoich brutalnych konfrontacji. Tymczasem Ava jest bardzo roszczeniowa, jęcząc, jakie ciężkie jest jej życie, jednocześnie traktując innych wokół siebie okropnie, tratując każdego, jeśli myśli, że może to ją wyprowadzić na prostą.

Niezwykle rzadko można zobaczyć tak prestiżowy pokaz prowadzony przez kobietę po siedemdziesiątce

To, że te postacie początkowo wydają się okropne, ale w głębi duszy są wieloaspektowymi ludźmi, którzy radzą sobie, choć niesłusznie, z przeciwnościami losu, jakie rzuca im życie, jest kolejnym kluczowym czynnikiem sukcesu Hacks. W ciągu trzech serii obserwujemy, jak dwie kobiety wpadają w pokręconą, współzależną relację, podobną do relacji matka-córka, czasami macierzyńską i troskliwą, a czasami – przeważnie – złośliwą i złośliwą. Finał trzeciego sezonu, nie zdradzając zbyt wiele, pokazuje, jak maltretowana Ava w końcu pęka i wbija nóż w Deborah; uczyła się od najlepszych.

Pomijając hollywoodzkie aspekty serialu, inną rzeczą, którą serial robi tak dobrze, jest eksploracja podziału pokoleniowego w sposób, który zabrzmi prawdziwie dla każdego, kto pasuje do demografii postaci. Deborah, Boomer, jest wulgarną tyranką, która nie rozumie, dlaczego dzieci są tak obrażone jej starymi komediowymi rutynami. W trzecim sezonie bierze to na siebie, gdy wideo, na którym opowiada rasistowskie i dyskryminujące osoby niepełnosprawne dowcipy, staje się viralem, a studenci Uniwersytetu w Berkeley „kasują” ją z otrzymania tam honorowego doktoratu.

Jake Giles Netter/ Max Hacks czerpie radość z chemii między dwiema antybohaterkami, Deborah graną przez Jean Smart i Avą graną przez Hannah Einbinder (Źródło: Jake Giles Netter/ Max)Jake Giles Netter/Max

Serial Hacks czerpie korzyści z chemii między dwiema antybohaterkami: Deborah graną przez Jean Smart i Avą graną przez Hannah Einbinder (Źródło: Jake Giles Netter/ Max)

Jean Smart jest w tej roli prawdziwą siłą, z błyskotliwym wyczuciem komedii, co czyni ją ikoną statusu diwy, nawet poza ekranem. W swojej wczorajszej przemowie z okazji otrzymania nagrody dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej w komedii – po raz trzeci ją zdobyła – wyśmiała HBO i zmiany nazwy platformy, żartując: „…wszyscy w HBO. W…Max – przepraszam. Właśnie tego potrzebowaliśmy, kolejnej sieci”. I niezwykle rzadko można zobaczyć tak prestiżowy program prowadzony przez kobietę po siedemdziesiątce. „Około 20% naszej populacji ma ponad 60 lat” – celowo zauważył współtwórca Hacks, Paul W Downs powiedział w swoim przemówieniu na Emmy„a w telewizji jest tylko trzy procent tych postaci”.

Obok niej Ava Einbinder, na granicy pokoleniowej między pokoleniem Millenialsów a pokoleniem Z, jest równie zajęta próbami nauczenia Deborah nowoczesnej etykiety i frustracji, że nie potrafi dopasować się do młodszej grupy z pokolenia Z, ani nawet do innych osób w jej wieku, takich jak roztrzepana asystentka Meg Stalter, Kayla. Podczas gdy w całym serialu są kwestie wywołujące śmiech, to Kayla dostaje wiele prawdziwych cięć, szczególnie w jej parze z współtwórcą, Paulem W. Downsem, który gra również nękanego agenta, Jimmy’ego.

Humor jest niegrzeczny, wywrotowy i autoironiczny, a także w inteligentny sposób podchodzi do debaty o „wojnach kulturowych”. „Naprawdę czujemy [comedy] może przezwyciężyć podziały, kiedy się z kogoś śmiejesz, kiedy masz z nim coś wspólnego” – mówi inna współtwórczyni, Lucia Aniello, powiedział w przemówieniu na gali Emmy. Ale oprócz tego, że jest wyrafinowany w swoich tematach i ostro scharakteryzowany, często sprowadza widzów – w tym mnie – do niegodnych prychnięć i chichotów; i to jest to, co dla wielu sprawia, że ​​jego zwycięstwo jest tak mile widziane.



Source link