Po pięciu tygodniach na liniach pikiet przeciwko dużym firmom zajmującym się grami wideo, SAG-AFTRA twierdzi, że producenci 80 projektów gier podpisali umowę umowa tymczasowaco pozwoliło im na zatrudnienie związkowych aktorów głosowych i wykonawców przechwytywania ruchu w trakcie trwania strajku.

System umów tymczasowych, ujawniony przez SAG-AFTRA podczas zeszłorocznego strajku filmowego/telewizyjnego, daje producentom, którzy nie są częścią strajkujących firm, możliwość kontynuowania pracy nad swoimi projektami i zapewnienia większej liczby możliwości zatrudnienia członkom gildii. Aby podpisać umowę tymczasową, producenci muszą zgodzić się na pracę na warunkach umowy, które SAG-AFTRA ostatnio zaproponowała firmom, które są sygnatariuszami strajkującej umowy.

Chociaż SAG-AFTRA osiągnęła porozumienie w zdecydowanej większości punktów negocjacyjnych z firmami, które podpisały umowę o mediach interaktywnych — w tym Disney, Activision, Insomniac i WB Games — obie strony nie były w stanie dojść do porozumienia w kwestii ochrony sztucznej inteligencji.

SAG-AFTRA podtrzymało stanowisko, że propozycje firm wymagały od nich uzyskania zgody członków gildii na stworzenie cyfrowych replik głosu i ruchów aktora jedynie w przypadku, gdy grana przez nich postać miała duże podobieństwo do aktora. Taka zasada wykluczałaby zdecydowaną większość ról spod ochrony AI.

„Doceniamy te firmy produkujące gry wideo, które podpisują nasze umowy o zróżnicowanym budżecie i umowy tymczasowe. Nie tylko postępują właściwie wobec swoich pracowników, ale także pomagają zachować ludzką sztukę, pomysłowość i kreatywność, które napędzają interaktywne opowiadanie historii” — powiedział w oświadczeniu krajowy dyrektor wykonawczy Duncan Crabtree-Ireland. „Te umowy sygnalizują, że firmy produkujące gry wideo w grupie zbiorowego układu pracy nie reprezentują woli większej branży gier wideo. Wiele firm, które chętnie zgadzają się na nasze warunki dotyczące sztucznej inteligencji, dowodzi, że warunki te są nie tylko rozsądne, ale także wykonalne i zrównoważone dla przedsiębiorstw”.

Chociaż pełna lista sygnatariuszy nie została opublikowana, SAG-AFTRA poinformowało, że wśród tych, którzy podpisali tymczasową umowę, która eliminuje lukę dotyczącą podobieństwa, znajduje się Lightspeed LA, twórca nadchodzącej gry akcji z otwartym światem „Last Sentinel”.

Inni deweloperzy, którzy podpisali umowę, to Little Bat Games, którzy niedawno wydali swoją debiutancką grę – powieść wizualną „Vampire Therapist” oraz Studio Wildcard, twórcy serii gier akcji o przetrwaniu „Ark”.

„Ta akcja pracownicza dotyczy tworzenia pracy z wystarczającą ochroną AI. Ogromna liczba firm, które podpisały umowy SAG-AFTRA, pokazuje, jak rozsądne są te zabezpieczenia. Jesteśmy podekscytowani, że nasi aktorzy będą nadal pracować na podstawie uczciwych umów związkowych z firmami, które wiedzą, jak nieocenieni są nasi wykonawcy dla swoich gier” — powiedziała Sarah Elmaleh, przewodnicząca Komitetu Negocjacyjnego ds. Porozumienia Interaktywnych Mediów SAG-AFTRA.

„Lightspeed LA zawsze uznawał i cenił niezastąpioną rolę talentu, który wnosi kreatywność, innowacyjność i ludzki pierwiastek do gier wideo. Wspieranie naszej obsady jest właściwą rzeczą do zrobienia i nigdy nie wahaliśmy się rozważyć ochrony wykonawców, które stanowią podstawę tej umowy” — powiedział Steve Martin, dyrektor generalny Lightspeed LA.

Podczas gdy tymczasowe porozumienie się zakorzenia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że biorąc pod uwagę długi proces produkcji gier wideo i luki prawne, które zwalniają gry, których produkcja rozpoczęła się przed wrześniem 2023 r., strajk SAG-AFTRA może potrwać trochę czasu. Ostatni strajk gier wideo, rozpoczęty przez związek w 2016 r. z powodu tantiem i odszkodowań, trwał nieco ponad 11 miesięcy.



Source link