(Zdjęcie pochodzi ze strony internetowej Juicer Energy)

Tajemniczy nowy startup z rejonu Seattle o nazwie Wyciskarka Energia ma na celu przekształcenie nieruchomości mieszkalnych w publiczne stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Liderzy Juicer mają dziesięciolecia doświadczenia w zakładaniu startupów wartych miliardy dolarów i kierowaniu zespołami w gigantach technologicznych.

GeekWire zauważył nowy Złożenie dokumentów SEC opublikowano w tym tygodniu informację o nowej rundzie inwestycji w firmę, która została założona w sierpniu tego roku.

Na stronie internetowej firmy opisano doświadczenie „ładowania w dowolnym miejscu” zasilane ładowarkami EV zainstalowanymi w mieszkaniach i domach. Juicer twierdzi, że może „umożliwić ładowanie EV na miejscu 10 razy taniej niż istniejące rozwiązania” i pomóc właścicielom nieruchomości mieszkalnych generować dodatkowe przychody.

Prezes sokowirówki Nick Huzar wcześniej założył i prowadził rynek towarów używanych OfferUp. Huzar uruchomił OfferUp w 2011 r. i zrezygnował ze stanowiska CEO w 2021 r.

Huzar odmówił komentarza w środę, kiedy skontaktował się z nim serwis GeekWire.

Prezesem spółki jest Jona Gelseyabyły dyrektor generalny Auth0 i Xnor.ai. Gelsey opuścił Auth0 w 2017 r.; startup z Seattle zajmujący się uwierzytelnianiem tożsamości został przejęty przez Okta za 6,5 ​​miliarda dolarów w 2022 r. Opuścił Xnor.ai, startup zajmujący się uczeniem maszynowym z Seattle, po jego przejęciu przez Apple w 2020 r.

Amit Mittalwieloletni lider Microsoftu i były dyrektor techniczny Symantec, jest dyrektorem operacyjnym Juicer. Mital uruchomił w Seattle studio startupowe o nazwie Kernel Labs w 2015 r. i ostatnio był w Białym Domu jako specjalny asystent prezydenta i starszy dyrektor w Radzie Bezpieczeństwa Narodowego.

CTO sokowirówki Gouthama Sukumara był dyrektorem generalnym startupu zajmującego się bezpieczeństwem poczty e-mail NitroDesk, który w 2014 r. został przejęty przez firmę Symantec. W 2021 r. zastąpił Mitala na stanowisku dyrektora generalnego Kernel Labs, a rok później odszedł ze stanowiska.

Dyrektor generalny OfferUp Nick Huzar
Były dyrektor generalny OfferUp, Nick Huzar, odbiera nagrodę Aplikacji Roku podczas gali GeekWire Awards 2016. (Zdjęcie z archiwum GeekWire)

Wyciskarka ma aplikacja który pozwala właścicielom pojazdów elektrycznych znaleźć miejsce do ładowania. Są oni instruowani, aby zeskanować kod QR na zewnątrz skrzynki energetycznej Juicer, która może oferować ładowanie poziomu 1, 2 i 3.

„Ładowanie pojazdów elektrycznych jest dziś zepsute” – mówi firma w opisie aplikacji. „Instalacja jest droga, trudno znaleźć miejsce do ładowania, a często niedostępne, gdy w końcu znajdziesz stację ładowania. Naszą wizją jest umożliwienie właścicielom pojazdów elektrycznych ładowania w dowolnym miejscu poprzez zbudowanie najbardziej dostępnej, przystępnej i niedrogiej sieci ładowania pojazdów elektrycznych na świecie”.

Brak wystarczającej infrastruktury ładowania jest postrzegany jako przeszkoda w adopcji pojazdów elektrycznych. Wielu właścicieli pojazdów elektrycznych nie stać na instalację stacji ładowania w domach lub mieszka w budynkach mieszkalnych, które mogą nie mieć dostępu do ładowarek.

„W miarę jak przyspiesza się penetracja pojazdów elektrycznych, problemy z infrastrukturą stacji szybkiego ładowania stają się namacalnym problemem” – powiedział Goldman Sachs w Może raportować„Kilku producentów samochodów stwierdziło, że obawy dotyczące zasięgu jazdy i infrastruktury ładowania rosną. Te problemy mogą sprawić, że konsumenci będą mieli wątpliwości co do zakupu pojazdu elektrycznego”.

Według danych firmy ładowanie w domu jest najpowszechniejszą metodą ładowania samochodów elektrycznych. Międzynarodowe Stowarzyszenie Energetyczne.

„Dostępność ładowania domowego znacznie różni się w zależności od regionu i jest powiązana z różnicami w populacji miejskiej, podmiejskiej i wiejskiej, a także w przedziale dochodów” – napisała IEA w niedawnym raporcie. „W gęsto zaludnionych miastach, gdzie większość ludzi mieszka w budynkach wielorodzinnych, dostęp do ładowania domowego jest bardziej ograniczony, a właściciele pojazdów elektrycznych polegają bardziej na publicznym ładowaniu”.

Udział pojazdów elektrycznych w całkowitym rynku pojazdów w USA wynosiła 7,6% w 2023 r.w górę z 5,9% rok wcześniej. Wzrost na rynku pojazdów elektrycznych ostygł w 2023 r., ale sprzedaż w tym roku są obiecujące dla niektórych marek.

Na początku tego roku administracja Bidena ogłoszony 46,5 mln $ na 30 projektów mających na celu zwiększenie ładowania pojazdów elektrycznych. Administracja wezwała do utworzenia krajowej sieci 500 000 ładowarek do 2030 r.

Z dokumentów SEC wynika, że ​​Juicer pozyskał co najmniej 5 milionów dolarów początkowej inwestycji.

Inne startupy zajmujące się ładowaniem pojazdów elektrycznych w regionie Seattle to m.in. Era elektrycznaktóra instaluje stacje szybkiego ładowania na parkingach handlowych, Autiewktóra opracowuje roboty, które autonomicznie ładują pojazdy elektryczne.



Source link