CNN jak dowiedział się TheWrap, wkracza na rynek subskrypcji od października tego roku. Subskrypcja witryny kosztuje obecnie 3,99 USD miesięcznie lub 29,99 USD rocznie i zapewnia użytkownikom nieograniczony dostęp do dziennikarstwa CNN.com, w tym ekskluzywnych funkcji i relacji z wyborów organizacji.
Więcej produktów i ofert zostanie ogłoszonych w przyszłości. Obejmą one nowe dodatki i innowacje w przestrzeni dziennikarstwa lifestylowego, a także doświadczenia cyfrowe, które pozwolą wykorzystać mocne strony firmy w zakresie wideo i talentu.
Użytkownicy CNN zostaną poproszeni o subskrypcję tego nowego modelu po przeczytaniu określonej liczby bezpłatnych artykułów. W chwili premiery kilka ośrodków treści będzie dostępnych bez subskrypcji, w tym strona główna CNN.com, najświeższe wiadomości na żywo i blogi na żywo, niezależne strony z filmami, wideo w pionie, elementy interaktywne, artykuły sponsorowane i CNN Underscored.
Jeśli chodzi o transmisję telewizyjną na żywo CNN, nadal będzie ona zarządzana poprzez login płatnej telewizji i nie będzie objęta subskrypcją CNN.com.
„Zdecydowana większość ze 150 milionów użytkowników, którzy co miesiąc odwiedzają CNN.com, będzie nadal cieszyć się takimi samymi doświadczeniami jak dzisiaj” – napisał w wewnętrznej notatce do pracowników Alex MacCallum, wiceprezes ds. produktów i usług cyfrowych w CNN Worldwide. został uzyskany przez TheWrap.
„To wprowadzenie na rynek to dopiero pierwszy krok na drodze CNN do stania się firmą bardziej zorientowaną na konsumenta, oferującą produkty cyfrowe. Z biegiem czasu będziemy inwestować w sposoby lepszego zaspokajania potrzeb naszych użytkowników i poszerzania naszej oferty, aby angażować nowych odbiorców i służyć im” – napisał MacCallum.
Lider wiadomości ogłosił w zeszłym miesiącu plan zablokowania treści, chociaż CNN sygnalizowało to od lipca. Paywalle są powszechną praktyką największych organizacji informacyjnych, takich jak New York Times i New Yorker. Po wprowadzeniu przez New York Times w 2011 r. cyfrowych produktów dostępnych w ramach subskrypcji, zdobycie 1 miliona subskrybentów zajęło nieco ponad cztery lata.
To nie pierwszy raz, kiedy CNN bawi się modelem subskrypcyjnym. Dwa lata temu firma uruchomiła krótkotrwały CNN+, usługę przesyłania strumieniowego z ekskluzywnymi treściami. Został on przerwany ze względu na zbyt kosztowny charakter po utworzeniu obecnej spółki-matki CNN, Warner Bros. Discovery.