Często mówi się, że każda reklama jest dobrą reklamą, ale fala negatywnej uwagi nie podniosła oglądalności „CBS Mornings”.
1 października współprowadzący „CBS Mornings”, Tony Dokoupil, wywołał falę śmiechu teraz niechlubny wywiad z propalestyńskim autorem Ta-Nehisim Coatesem na temat jego ostro antyizraelskiej książki „Przesłanie” i tego, co Dokoupil uznał za masowe pominięcie kontekstu w swojej narracji.
Następuje wewnętrzne zamieszanie widziałem, jak Dokoupil, który jest Żydem, został skarcony przez kierownictwo sieci, ale w innych rogach broniony za jego zdecydowaną linię przesłuchań. Doprowadziło to do niezwykłego zainteresowania mediów porannym programem, który od lat pozostaje w tyle za swoją konkurencją pod względem oglądalności, a jednocześnie jest chwalony za to, że zawiera więcej wiadomości niż jego lżejsze odpowiedniki.
W CBS NEWS panuje zamieszanie, gdy w sieci wybucha wiele kontrowersji
Uwaga nie zwiększyła oglądalności. „CBS Mornings” od lat utrzymuje się na trzecim miejscu za „Today” NBC i „Good Morning America” ABC, a cykl informacyjny Dokoupil niczego nie zmienił.
„CBS Mornings” w 2024 r. oglądało średnio 2,1 miliona widzów, ale od czasu wywiadu z Coatesem średnia oglądalność wynosiła nieco poniżej dwóch milionów, co oznacza spadek o 1%. Od czasu wywiadu informacyjnego liczba „CBS Mornings” również spadła o 9% w porównaniu z tymi samymi datami w 2023 r.
Jeśli chodzi o pożądaną przez reklamodawców grupę demograficzną dorosłych w wieku 25–54 lata, od czasu wywiadu z Coates „CBS Mornings” oglądało średnio 375 000 widzów, co oznacza spadek o 12% w porównaniu ze średnią oglądalnością wersji demonstracyjnej od początku roku wynoszącej 425 000. Program w kategorii krytycznej również spadł o 13% w porównaniu z tymi samymi datami w zeszłym roku.
Podobnie jak „CBS Mornings”, „Today” stacji NBC i „Good Morning America” stacji ABC również odnotowały niewielki spadek całkowitej liczby widzów w ciągu ostatnich dwóch tygodni w porównaniu ze średnią od początku roku.
„Good Morning America” stacji ABC miało w 2024 r. średnio 2,75 mln widzów, co dało ABC pozycję lidera wśród wszystkich widzów, podczas gdy „Today” stacji NBC oglądało średnio 2,7 mln widzów. Demo „Today” oglądało średnio 647 000 widzów w porównaniu do 499 000 widzów „GMA” w 2024 r.
Po pełnej napięcia rozmowie z Coatesem wyszło na jaw, że Dokoupil irytował swoich liberalnych kolegów swoim tonem i krytyką wobec autora. Kierownictwo CBS zapewniło urażonych pracowników, że po przejrzeniu wywiadu doszli do wniosku, że wywiad nie spełniał „standardów redakcyjnych” firmy, tj. Jak donosi bezpłatna prasa, który uzyskał dźwięk spotkania personelu.
Wyciekłe wewnętrzne nagany pojawiły się na pierwszych stronach gazet, co zapewniło „CBS Mornings” dodatkowy rozgłos, a kolejne historie skupiały się na wszystkim, począwszy od Dokoupila, który ostatecznie wyraził ubolewanie z powodu wywiadu, wywołując zamieszanie i krytykę jednostki ds. rasy i kultury w sieci.
The saga została opisana przez hollywoodzkie publikacje branżowe, Associated Press, gazety od „New York Post” po „USA Today”, „The Washington Post” i „The New York Times” oraz omawiane w głośnych podcastach.
Oceny dzięki uprzejmości Nielsen Media Research.