Wojna na słowa między Disneyem i DirecTV trwa, a obie strony spór o przewóz rozciąga się na czwarty dzień.

W oświadczeniu wydanym w środę przez współprzewodniczących Disney Entertainment Danę Walden i Alana Bergmana oraz prezesa ESPN Jimmy’ego Pitaro, House of Mouse oskarżyło giganta telewizji satelitarnej i płatnej o „przeinaczanie faktów” wokół trwających negocjacji.

Firma medialna utrzymuje, że zaproponowała szereg pakietów, które umożliwiłyby DirecTV zaoferowanie większej elastyczności, wyboru i kontroli 11 milionom abonentów, takich jak pakiet sportowy obejmujący sieci ESPN i ABC, opcja oparta na rozrywce obejmująca sieci rozrywkowe Disneya i oferty liniowe połączone z usługami subskrypcji bezpośredniej dla konsumentów Disneya, takimi jak umowa z Charter Communications z zeszłego roku. Firma powiedziała również, że zażądała stawek zgodnych z innymi dostawcami dystrybucji i odzwierciedlających wartość jej portfolio treści.

„Naszym priorytetem jest osiągnięcie umowy rynkowej, która spełnia potrzeby DirecTV i ich klientów, a jednocześnie uznaje wartość naszych najwyższej jakości treści i znaczną inwestycję wymaganą do ich tworzenia i pozyskiwania” — powiedzieli dyrektorzy. „Wierzymy, że istnieje droga do uczciwej i elastycznej umowy, która osiągnie tę krytyczną równowagę i będzie działać dla wszystkich stron, zwłaszcza konsumenta”.

Jednak dyrektor ds. treści DirecTV Rob Thun odrzucił w środę list Disneya, nazywając propozycję pakietu „półprawdą” i że w rzeczywistości angażują się w zachowanie skoncentrowane na „zdobyciu rynku dla siebie”. Zwrócił uwagę, że obie strony zgodziły się na stawki, ale pozostają rozbieżne w kwestii elastyczności i liczby pakietów opartych na gatunkach, które próbują oferować.

„W przypadku pakietów o mniejszej wartości mogliby sobie pozwolić na jakikolwiek pas startowy w pakiecie sportowym i transmisyjnym” – powiedział Thun CNBC„I dali nam smak rozrywki, który jest przeplatany tymi minimalnymi wymaganiami penetracji, co ironicznie nie jest tym, co dali Charter, o czym powiedzieli nam z pierwszej ręki. I nie pozwalają nam uczestniczyć w pakiecie dla dzieci i rodziny, który im przedstawiliśmy, ponieważ chcą to zatrzymać dla siebie”.

DirecTV argumentowało również, że Disney poprosiło firmę o zrzeczenie się wszelkich roszczeń, że jej zachowanie ma charakter antykonkurencyjny, i przeniesienie rozstrzygania wszelkich przyszłych pozwów z Nowego Jorku do Kalifornii.

„Myślę, że zgadzamy się, że istnieje ogromny rynek pomiędzy tym, co jest dostępne dla klientów dzisiaj w ramach bezpośredniej konstrukcji pakietu abonamentowego dla konsumentów, a grubą konstrukcją płatnej telewizji, z którą żyjemy dzisiaj” — dodał Thun. „Uważamy, że istnieje duży rynek, w którym możemy uczestniczyć, ale potrzebujemy praw i praw, aby nie być obciążonymi tymi minimalnymi wymogami penetracji, abyśmy mogli udostępnić to większej liczbie klientów niż to, co Disney przepisuje dzisiaj. Muszą po prostu dać nam większą elastyczność w prawach, które nam dali, a nie odzwierciedlają tego, co planowali dać sobie, i to jest to, za co ich krytykujemy”.

Do sporu doszło w trakcie intensywnego miesiąca dla stacji ABC i ESPN, w którym odbywają się rozgrywki US Open, rozpoczyna się sezon futbolu akademickiego i NFL, a także transmitowana jest pierwsza debata prezydencka między wiceprezydent Kamalą Harris i byłym prezydentem Donaldem Trumpem, a także rozdanie nagród Emmy 2024.

Oprócz lokalnych stacji ABC, do sieci należących do Disneya, które są zazwyczaj dostępne na DirecTV, należą: ESPN, ESPN2, ESPN Deportes, ESPNU, ESPN News, SEC Network, ACC Network, FX, FX Movie Channel, FXX, Freeform, National Geographic, Nat Geo Wild, Nat Geo Mundo, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD i BabyTV.

W międzyczasie ponad 11 milionów abonentów DirecTV dotkniętych przerwą w emisji programów może poproś o kredyt w wysokości 20 USDOprócz DirecTV, sieci Disneya są dostępne u innych dostawców satelitarnych, takich jak Dish Network, dostawców kablowych, takich jak Charter Communication’s Spectrum lub Comcast, lub wirtualnych MVPD, takich jak YouTube TV lub Hulu + Live TV.



Source link