PORTLAND, Oregon. (MONETA) – Od wyścigu o 5. okręg kongresowy w Oregonie po kontrowersyjny wyścig o 3. okręg wyborczy w Waszyngtonie – wszędzie pełno jest negatywnych reklam politycznych.

W miarę zbliżania się dnia wyborów reklamy pojawiają się zwłaszcza podczas gorących wyścigów do Kongresu, przyciągających uwagę całego kraju. Jednak bardziej niż w przeszłości są także bardziej zaangażowani w wyścigi lokalne i ogólnostanowe.

Joe Gantt, profesor retoryki i mediów w Lewis & Clark College, powiedział, że chociaż badania na ten temat są mieszane, negatywne reklamy są skuteczne, ponieważ lepiej zapadają w pamięć.

„Istnieją pewne dowody na to, że nastąpiła reakcja” – zauważył. „Kiedy ludzie oglądają te negatywne reklamy w kółko, stają się bardziej cyniczni w stosunku do tego procesu”.

Dodatkowo Gantt podkreślił, że negatywny klimat polityczny przyczynił się do większego wykorzystania negatywnych reklam politycznych. Pojawienie się mediów społecznościowych tylko podsyciło ten ogień.

Aby uporać się z bałaganem, konsultanci polityczni zazwyczaj doradzają kandydatom, aby wypowiedzieli się negatywnie, zwłaszcza w obliczu zbliżających się wyborów.

Co więcej, biorąc pod uwagę co najmniej trzy wyścigi do Kongresu w Oregonie i Waszyngtonie, które mogą mieć wpływ na równowagę sił w Kongresie, zewnętrzne pieniądze podsycają większość negatywnego nastawienia.

W związku z tym darczyńcy krajowi i komitety PAC mogą publikować negatywne reklamy nawet bez zgody kandydata lub podawania jego źródeł do czasu zakończenia wyborów.