Fiasko skalpowania biletów na koncerty Coldplay wywołuje ogromną reakcję

Bilety na wszystkie trzy koncerty Coldplay w Indiach zostały wyprzedane w ciągu kilku minut (plik).

Bombaj:

Zbliżająca się trasa koncertowa brytyjskiego zespołu rockowego Coldplay po Indiach wszczęła policyjne dochodzenie i przeraziła fanów, gdy hakerzy kupowali tanie bilety, aby odsprzedawać je w Internecie za ponad 83 000 rupii za sztukę.

Tysiące fanów muzyki bezskutecznie próbowało kupić bilety na trzy koncerty zaplanowane w finansowym centrum Mumbaju w styczniu przyszłego roku, sprzedawane za pośrednictwem popularnego indyjskiego portalu biletów internetowych BookMyShow.

Wszystkie trzy przedstawienia wyprzedały się w ciągu kilku minut, a ci, którzy przegapili, wpadli we wściekłość, gdy zobaczyli bilety warte rupii. 6000 – pojawia się na stronach internetowych sprzedaży po znacznie zawyżonych cenach.

„Bilety są sprzedawane po 10, 20, 30 razy wyższej cenie niż na samej stronie internetowej” – powiedziała AFP 19-letnia studentka Anna Abraham.

„Sam nie czułbym się z tym dobrze, gdybym wiedział, że zapłaciłem za coś 30 razy więcej, niż mogłem zapłacić”.

Lokalne media donoszą, że dyrektor operacyjny BookMyShow został w poniedziałek przesłuchany przez policję po skardze złożonej przez prawnika z Bombaju Amita Vyasa, który twierdził, że sprzedawca współpracował z „czarnorynkowymi handlarzami”, aby uzyskać dodatkowy zysk ze sprzedaży biletów.

„Sprawdziłem u prawie 100 osób, o których wiem, że regularnie chodzą na koncerty, i żadna z nich nie dostała biletu” – powiedział Vyas, według gazety Indian Express.

„To wzbudziło moje podejrzenia. Następnie zdecydowałem się zgłosić sprawę na policję, ponieważ wiedziałem, że coś jest nie tak”.

Po tym, jak w zeszłym tygodniu zaczęły się publiczne protesty, BookMyShow wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że „nie ma to żadnego związku” z nieautoryzowaną sprzedażą biletów.

„Skalpowanie i czarny marketing biletów są w Indiach surowo potępiane i karalne, a BookMyShow stanowczo sprzeciwia się takim praktykom” – stwierdziła firma.

Kontrowersje wokół biletów na najważniejsze międzynarodowe wydarzenia muzyczne czy sportowe nie są niczym nowym.

W 2022 r. amerykańska megagwiazda Taylor Swift ostro zareagowała na Ticketmaster po gniewie fanów w związku ze sprzedażą biletów na koncerty organizowane w ramach jej ogólnoświatowej trasy koncertowej „The Eras Tour”.

Ta porażka wywołała debatę na temat uprzywilejowanej pozycji Ticketmaster w branży wśród skarg fanów dotyczących ukrytych opłat, powszechnego skalpowania biletów i ograniczonej liczby biletów z powodu przedsprzedaży.

(Z wyjątkiem nagłówka, ten artykuł nie został zredagowany przez personel NDTV i został opublikowany na podstawie komunikatu prasowego)



Source link