Co musisz wiedzieć:

Ostatni wyścig, który Mercedes wygrał, odbył się z Georgem Russellem w Brazylii w 2022 roku.

Christian Horner przyznaje, że Ferrari i McLaren są bardzo blisko Red Bulla. Jak dotąd sezon 2024z widzieliśmy zwycięstwo Carlosa Sainza i Charlesa LeclercaWreszcie spełnił swoje marzenie o zwycięstwie na własnym boisku. Po stronie Team Papaya Lando Norris odniósł swoje pierwsze zwycięstwo.

Szef „Byków”, Skorzystał również z okazji, aby wysłać wiadomość do Mercedesa, a zwłaszcza do Toto Wolffa, żeby ci to przypomnieć Twój zespół nie jest jednym z Twoich bezpośrednich rywaliCo więcej, w ostatnich latach nie była nawet konkurencyjna. I cóż, to nie jest kłamstwo.

Skromność Christiana Hornera w obliczu kontrowersji wokół samochodu bezpieczeństwa we Włoszech: "I tak byśmy wygrali"
Fotografia Christiana Hornera / Getty Images

Problemy Red Bulla z dziurami

W sezonie 2023 dominacja Red Bulla nigdy nie była kwestionowana, jednak w sezonie 2024 RB20 dał wiele oznak słabości, m.in. Miami, Imola i Monakow trzech wyścigach, w których zarówno Checo Pérez, jak i Max Verstappen mieli problemy ze stabilnością samochodu.

Na przykład podczas Grand Prix Monako Max wyjaśnił to Dziury, krawężniki i zmiany nachylenia powodują, że tracimy dużo czasu na okrążeniu, ponieważ samochód ma trudności z prowadzeniem. Nie możemy zmienić tych rzeczy podczas konfiguracji”.

A te problemy były ewidentne, bo oprócz Żadnemu z zawodników Red Bulla nie udało się stanąć na podium, zakończyła się także passa kolejnych pole position dla Verstappena.. Zremisował na dziewiątej pozycji z Ayrtonem Senną.

Checo Pérez podczas GP Monako 2024
Checo Pérez podczas GP Monako 2024 / Fotografia @SChecoPerez

Zawieszenie Red Bulla nie sprawia Racing Bulls problemów

Horner jest przekonany, że rozwiązanie problemów z balansem samochodu wkrótce nadejdzie, zwłaszcza że zespół wie, gdzie pracować. Zapewnił nawet, że jest to problem, który pochodzi z Singapuru 2023, gdzie Checo i Max też nie bawili się dobrze. Wtedy żaden z nich nie stanął na podium, a zwycięstwo przypadło Carlosowi Sainzowi.

„Również W zeszłym roku zaobserwowaliśmy (słabość) w Singapurzewięc mieliśmy kolejny tego przykład”, – przypomniał Christian.

Tylko samochód Racing Bulls ma zamontowane zawieszenie RB19 i nie miał takich samych problemów jak Red Bull, więc najwyraźniej problem wynika z modyfikacji z 2024 roku i właśnie to muszą znaleźć, aby odzyskać swoją dominację.

„Samochód VCARB działa już z naszym zawieszeniem z zeszłego roku (i) nie wydaje się mieć takich samych problemówS. Musimy zrozumieć: Czy to coś, co wprowadziliśmy?Horner oświadczył.

Wyścigowe byki VCARB-01
VCARB-01 wyścigowych byków / Fotografia @visacashapprb

„Będzie duży nacisk na pytanie: «No dobrze, dlaczego mamy takie problemy z podróżowaniem?». Dlaczego auto walczy z krawężnikami?„”

Szef Red Bulla Christian Horner

Wiadomość Christiana Hornera do Toto Wolffa

Od początku sezonu Christian Horner i Toto Wolff powiedzieli sobie wszystko. Najpierw Toto zapewniał, że po odejściu Adriana Neweya nikt nie chce pozostać w Red Bullu i dlatego Podczas weekendu GP Miami napływały CV od Miltona Keynesa.

Red Bull widząc, że chcą ich zatrzymać, usuwając DRS
Toto Wolff słucha przemówień Christiana Hornera

Następnie zaczął „uwodzić” Maxa Verstappena, aby zajął miejsce, które Lewis Hamilton opuści w 2025 roku, kiedy odejdzie do Ferrari. Na to wszystko Horner odpowiedział, że bardziej martwiłby się swoim brakiem konkurencyjności na torze, a bardziej ponad 200 pracowników odeszło z Mercedesa do Red Bulla.

Horner zakończył więc stwierdzeniem, że ich bezpośrednimi rywalami, za wyjątkiem Mercedesa, stały się jedynie Ferrari i McLaren: Może nie z Mercedesem, ale myślę, że Ferrari i McLaren z pewnością wyglądają konkurencyjnie i nie można ich wykluczyć. „To bardzo, bardzo długie mistrzostwa i oczywiście zdobyli sporo punktów (w Grand Prix Monako)”..

Wszystko, czego nie wiedziałeś, a co powinieneś wiedzieć, znajdziesz na Sopitas.com

Source link