EKSKLUZYWNY: Pro-palestyńska agencja informacyjna powiązana z Hamasem znalazła się pod lupą trzech niezależnych komisji Izby Reprezentantów, we wspólnym memorandum wzywającym Departament Sprawiedliwości (DOJ) do wszczęcia dochodzenia.

Przewodniczący Komisji Środków i Zasobów Jason Smith, Republikanin z Missouri, przewodniczący Komisji Nadzoru James Comer, Republikanin z Kentucky, oraz przewodnicząca Komisji Edukacji i Siły Roboczej Virginia Foxx, RN.C., napisali w poniedziałek do prokuratora generalnego Merricka Garlanda, oskarżając The Palestine Chronicle i amerykańską organizację non-profit, która nim zarządza, o naruszenie kilku przepisów.

„Piszemy, aby wezwać Państwa do zbadania sprawy The Palestine Chronicle i People Media Project pod kątem naruszenia prawa, w szczególności udzielenia wsparcia materialnego znanej organizacji terrorystycznej, co stanowi naruszenie art. 2339B tytułu 18 USC, złożenia fałszywego zeznania podatkowego, co stanowi naruszenie art. 7206 tytułu 26 USC, a także niezłożenia ważnego zeznania podatkowego i niezapłacenia szacunkowych podatków, co stanowi naruszenie art. 7203 tytułu 26 USC” – czytamy w liście.

REPUBLIKANIN DOMAGA SIĘ PODJĘCIA DZIAŁAŃ PRZECIWKO AMERYKAŃSKIEJ ORGANIZACJI NONPROFIT, KTÓREJ DZIENNIKARZ UTRZYMYWAŁ IZRAELSKICH ZAKŁADNIKÓW W DOMU W GAZIE

Smith, Przybysz Foxx

Przewodniczący komisji Izby Reprezentantów Jason Smith, James Comer i Virginia Foxx wszczynają wspólne dochodzenie w sprawie The Palestine Chronicle. (Getty Images)

Występuje po wielokrotnym Zakładnicy izraelscy zabrane do Gazy przez Hamas podczas ataku terrorystycznego 7 października zostały znalezione w domu Abdallaha Aljamala, według Sił Obronnych Izraela (IDF). Aljamal był współpracownikiem takich mediów jak The Palestine Chronicle, a także rzecznikiem Ministerstwa Pracy Gazy zarządzanego przez Hamas. Został zabity przez IDF podczas operacji ratowania zakładników.

„W czasie, gdy pan Aljamal był 'dziennikarzem’, na stronie internetowej The Palestine Chronicle figurował jako 'korespondent’, ale później gazeta zmieniła ten opis na 'współpracownik’, gdy na całym świecie rozeszły się wieści o tym, że przetrzymuje niewinnych izraelskich zakładników” – czytamy w liście ustawodawców.

Republikanie oskarżyli również The Palestine Chronicle i People Media Project o powiązania z Iranem, pisząc, że założyciel i redaktor naczelny tej gazety, Ramzy Baroud, „pisał również dla Kayhan International, gazety, która podobno jest finansowana przez najwyższego przywódcę Iranu. Warto zauważyć, że sześciu opublikowanych przez Kayhan International autorów pojawiło się na kontrolowanych przez państwo stronach, które zostały wcześniej przejęte w 2020 r. przez rząd USA po ustaleniu, że Korpus Strażników Rewolucji Islamskiej Iranu bezprawnie wykorzystał ich do promowania globalnej tajnej kampanii wpływu”.

IZRAEL ŻĄDA ODPOWIEDZI OD AL-DŻIZERY NA PYTANIA, DLACZEGO „TERRORYSTA Z HAMASU” RZEKOMO PRACOWAŁ JAKO REPORTER

Almog Meir Jan

Almog Meir Jan, uwolniony zakładnik, reaguje po tym, jak wojsko poinformowało, że siły izraelskie uwolniły czterech zakładników żywych z centralnej części Strefy Gazy 8 czerwca 2024 r. Został zatrzymany przez współpracownika The Palestine Chronicle. (REUTERS/Marko Djurica)

Ustawodawcy powołali się na federalną ustawę, która stanowi, że każda osoba podlegająca jurysdykcji USA, która zapewnia „materialne wsparcie lub zasoby zagranicznej organizacji terrorystycznej lub podejmuje próby lub spiski w celu ich udzielenia, podlega karze grzywny na mocy niniejszego tytułu lub karze pozbawienia wolności nie dłuższej niż 20 lat, lub obu karom łącznie, a w przypadku śmierci jakiejkolwiek osoby, podlega karze pozbawienia wolności na okres lat lub dożywotniego pozbawienia wolności”.

„(B)iorąc pod uwagę dostępne fakty, wydaje się, że The Palestine Chronicle i People Media Project są co najmniej współwinne wspierania Hamasu, a w najgorszym razie są pełnoprawnymi sponsorami terroryzmu” – głosi list.

Na koniec oskarżają People Media Project o świadome fałszowanie swoich finansów na formularzach podatkowychargumentując, że Departament Sprawiedliwości „zaniedbałby” sprawę, gdyby nie zbadał rzekomych rozbieżności w przychodach grupy w ostatnich latach.

„Jestem głęboko zaniepokojony, że organizacja ciesząca się statusem zwolnienia podatkowego w Stanach Zjednoczonych nie tylko zatrudniła dziennikarza, który współpracował z Hamasem, aby przetrzymywać niewinnych Izraelczyków jako zakładników, ale także wybrała redaktora naczelnego, który najwyraźniej ma powiązania z Iranem i potencjalnie jego siecią finansowania terroryzmu” – powiedział Smith Fox News Digital. „Każda osoba lub organizacja próbująca manipulować naszym kodeksem podatkowym w celu promowania terroryzmu musi zostać ukarana”.

BIDEN ROZMAWIA Z NETANJAHU NA TEMAT NAJNOWSZEJ PROPOZYCJI ZAWIESZENIA BRONI DLA HAMASU

Komisja ds. Środków i Zasobów Smitha wszczęła w zeszłym miesiącu odrębne dochodzenie w sprawie placówki i powiązanej z nią organizacji non-profit i zażądała, aby IRS cofnął status zwolnienia podatkowego People Media Project.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

Od poniedziałku organizacja non-profit jest również pozwany przez Almoga Meira Jana, jednego z izraelskich zakładników, który według doniesień był przetrzymywany w domu Aljamala.

Fox News Digital zwróciło się do Departamentu Sprawiedliwości i The Palestine Chronicle z prośbą o komentarz.

Do przygotowania niniejszego reportażu przyczynił się Joseph Wulfsohn z Fox News Digital.



Source link