Dubai Zjednoczone Emiraty Arabskie — cena Twojego następnego lotu prawdopodobnie wzrośnie.

W poniedziałek w Dubaju, siedzibie przewoźnika dalekodystansowego Emirates, odbyło się doroczne spotkanie Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego.

W miarę jak przewoźnicy na całym świecie wracają do zdrowia po uziemieniu spowodowanym pandemią koronawirusa, liderzy branży powiedzieli reporterom, że koszty są zbyt wysokie, aby ceny biletów nadal rosły.

Częścią tej kwoty jest globalna inflacja, która stanowi problem utrzymujący się od początku pandemii. Koszty paliwa do silników odrzutowych, które stanowią prawie jedną trzecią wszystkich kosztów lotnictwa, pozostają wysokie. Tymczasem światowe dążenie do dekarbonizacji przemysłu lotniczego walczy o to, aby na rynku byli drobni przewoźnicy, znani jako zrównoważone paliwo lotnicze (SAF), czyli zrównoważone paliwo lotnicze.

„Linie lotnicze zrobią wszystko, co w ich mocy, aby w jak największym stopniu utrzymać koszty pod kontrolą z korzyścią dla konsumentów” – powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny branżowej grupy handlowej Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych. „Myślę jednak, że nierealistyczne jest oczekiwanie, że linie lotnicze będą w dalszym ciągu ponosić wszystkie koszty.[…]Nie chcemy tego robić, ale musimy to zrobić.

Twierdzą, że presja wywierana na przemysł jest epidemią także w produkcji samolotów. Przewoźnicy latają obecnie starszymi samolotami, które spalają więcej paliwa. Nie ma wystarczającej liczby nowych samolotów, aby poszerzyć trasy i zwiększyć podaż w celu obniżenia cen hurtowych.

Ostrzeżenie pojawia się po oszacowaniu przez IATA, że do 2024 r. światowe przychody z lotnictwa osiągną prawie 1 bilion dolarów. W tym roku na lotach będzie 4,96 miliarda pasażerów, a łączne wydatki przewoźników osiągną 936 miliardów dolarów, co będzie kolejnym rekordem.

Oczekuje się jednak, że w tym roku zyski branży wyniosą prawie 60 miliardów dolarów.

W szczególności linie Emirates są kluczową siłą napędową gospodarki Dubaju Rok 2023 to rekordowy zysk w wysokości 4,7 miliarda dolarów 33 miliardy dolarów przychodów.

Wyniki Emirates śledzą wyniki dla swojej bazy, Międzynarodowe lotnisko w Dubaju. Najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie obsługujące pasażerów międzynarodowych obsłużyło w zeszłym roku 86,9 mln pasażerów, co stanowi więcej niż w 2019 r., tuż przed tym, jak pandemia wirusa wirusa sparaliżowała światowe podróże lotnicze.

Obecnie lotnisko planuje w ciągu najbliższych 10 lat przenieść się do drugiego, rozległego lotniska tego miasta-państwa na południowej pustyni. Projekt wart prawie 35 miliardów dolarów.

Tim Clark, prezes linii lotniczych, przyznał w poniedziałek pośrednio, że ludzie nie chcą „wyjmować pudełek po chusteczkach i grać na skrzypcach”, ostrzegając jednocześnie, że marże zysku branży będą na niskim poziomie jednocyfrowym. Argumentował jednak, że w miarę powiększania się linii lotniczych i konsolidacji przewoźników oszczędności były po cichu przenoszone na klientów, którzy mogli teraz rezerwować loty na całym świecie.

„To niesamowite, że ceny biletów są na obecnym poziomie” – powiedział Clark. „Jednym z ukrytych elementów jest propozycja wartości w postaci korzyści finansowych dla konsumentów na dziesięciolecia. Historia”.

Dyrektor generalna RwandAir, Yvonne Manzi Makolo, podkreśliła podatki i opłaty nakładane na przewoźników przez kraje, w których działają. Szczególnie zauważył, że opłaty płacone przez przewoźników z krajów afrykańskich są „już śmieszne”.

Source link