Nowe Delhi:
Krajowa Komisja Medyczna (NMC) wydała zawiadomienie dotyczące dodatkowych wyjaśnień ws Wytyczne dotyczące edukacji medycznej opartej na kompetencjach (CBME), 2024. W oficjalnym zawiadomieniu NMC czytamy: „W świetle uwag poczynionych przez Hon’ble Court of Madras w WPC nr 7284 z 2021 r. zatytułowanej S Sushma & Anr Vs The Commissioner of Police & Ors., w następstwie sprostowania/adendum zostało włączone do istniejących Wytycznych CBME 2024 opublikowanych 12.09.2024:”
Nowe dodatki w wytycznych CBME:
Psychiatria
Tytuł Sekcji 9 w dziale Psychiatria (str. 112, tom II) zmieniono na „Zaburzenia psychoseksualne i orientacja seksualna, tożsamość płciowa i ekspresja”.
Kompetencja PS 9.2 została usunięta
Fizjologia
Zaktualizowano kompetencję związaną z determinacją i różnicowaniem płci (tom I, strona 83). Kompetencja PY 9.1 brzmi teraz: „Wyjaśnij determinację płci, różnicowanie płci i ich zmiany fizjologiczne oraz omów wpływ usunięcia gonad na funkcje fizjologiczne”.
Pediatria
Kompetencja PE 6.4 (tom II, strona 90) została poprawiona, aby odzwierciedlić inkluzywność: „Opisz seksualność nastolatków, różnorodność orientacji seksualnej i tożsamość płciową”.
Zbieranie wywiadu klinicznego
W nawiązaniu do zalecenia: „Badanie wywiadu klinicznego wymaga podejścia, które pozwala uzyskać informacje na temat płci, orientacji seksualnej i zachowań w sposób nieoceniający”
NMC podkreśliło potrzebę skierowania zainteresowanych uniwersytetów do wprowadzenia zmian zgodnie z modyfikacjami wprowadzonymi w wytycznych CBME.
Ponadto w dokumencie CBME nie użyto słowa „heteroseksualny”. Jeśli chodzi o włączenie wiedzy medyczno-prawnej na temat homoseksualizmu, biseksualizmu, niezgodności płci i dysforii do edukacji medycznej, stwierdza się, że wspomniane kompetencje są dobrze nauczane na poziomie szkoły i nie wchodzą w zakres programu nauczania MBBS.