OfferUp rozszerza swoją działalność poza towary używane, wchodząc na rynek usług domowych. Współpracuje z Thumbtack, aby stworzyć rynek łączący konsumentów z wieloma lokalnymi firmami zajmującymi się naprawą i konserwacją domów.
„To naturalne rozszerzenie naszej oferty, czyli stworzenie punktu kompleksowej obsługi, w którym użytkownicy mogą szybko i niedrogo znaleźć rozwiązania dla wszystkich swoich lokalnych potrzeb” – CEO OfferUp Todd Dunlap napisano w oświadczeniu.
Firma z siedzibą w Bellevue w stanie Waszyngton wkracza na konkurencyjny sektor, na którym działają inne firmy, m.in. TaskRabbit, Angi i Handy, oferujące podobne rynki.
Firma OfferUp poinformowała, że planuje dodać „bezpośrednie posty” na początku przyszłego roku, co prawdopodobnie będzie miało miejsce poza listami Thumbtack.
„Dzięki tej współpracy łączymy klientów OfferUp z naszą społecznością składającą się z 300 000 lokalnych profesjonalistów świadczących usługi, którzy mogą zlecić im wykonanie dowolnego zadania, niezależnie od tego, czy chodzi o przeprowadzkę do nowego domu, czy też przebudowę ogrodu” — powiedział w oświadczeniu Michael Kim, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w firmie Thumbtack.
Założona w 2011 r. firma OfferUp konkuruje z Craigslist, eBay, Facebook i innymi rynkami, na których użytkownicy kupują i sprzedają towary. Firma twierdzi, że umożliwia 30 milionów transakcji rocznie na swojej platformie i obecnie zajmuje 3. miejsce na 200-lecienasz indeks startupów z regionu Pacyfiku Północno-Zachodniego.
Spółka uzyskuje przychody częściowo z reklam i usługi OfferUp Premium.
W 2022 r. OfferUp dodano oferty pracy wraz z uruchomieniem OfferUp Jobs w aplikacji mobilnej firmy.
W list z Dunlap opublikowanego na początku 2024 r., CEO zauważył, że „wiele lokalnych firm korzystało z OfferUp, aby promować swoje zasoby wśród potencjalnych klientów w swoich społecznościach”. Powiedział, że firma planuje ulepszyć konta zaprojektowane specjalnie dla firm.
„Rozumiemy obawy w naszych lokalnych społecznościach dotyczące tego, jak to wpływa na ich zdolność do nawiązywania kontaktów z osobami, ale bądźcie pewni, że jesteśmy w 100% zaangażowani w usuwanie wszelkich tarć z tych transakcji lokalnych, jednocześnie zwiększając nasze wysiłki, aby przyciągnąć więcej lokalnych firm na platformę” — napisał. „Zapewnimy również, że ich obecność nie będzie utrudniać podstawowego doświadczenia OfferUp tym, którzy chcą nawiązać kontakt z osobami w swoich lokalnych społecznościach”.
Oferta w górę zebrano 120 milionów dolarów w marcu 2020 r. i przejął rywala Letgo.