Singapur Pasażerowie linii lotniczych otrzymają odszkodowanie w wysokości 10 000 dolarów. Urazy spowodowane nadmiernymi turbulencjami w samolocie W zeszłym miesiącu zmarł 73-letni Brytyjczyk.

Geoff Kitchen, ojciec dwójki dzieci, prawdopodobnie doznał zawału serca podczas lotu SQ321, podczas gdy kilku innych pasażerów i załoga lotu 123 zostało rannych. Londyn Doznał urazów czaszki, mózgu i rdzenia kręgowego podczas przerażającego doświadczenia na dużej wysokości.

Piloci skierowali lecący do Singapuru samolot Boeing 777-300ER z 211 pasażerami i 18 członkami załogi do Bangkoku, gdzie ranni zostali zabrani do szpitala.

We wtorkowym oświadczeniu linie Singapore Airlines (SIA) podały, że wysłały e-maile z ofertami odszkodowania w wysokości 10 000 dolarów dla pasażerów, którzy odnieśli lekkie obrażenia w wyniku wypadku. Linia lotnicza ma omówić wyższą kwotę z pasażerami, którzy odnieśli poważniejsze obrażenia.

„Tych, którzy odnieśli poważniejsze obrażenia… zaprosiliśmy ich do omówienia oferty odszkodowania dostosowanej do każdej konkretnej sytuacji, gdy czują się zdrowi i gotowi na to” – oznajmiła linia lotnicza.

Wnętrze samolotu Singapore Airlines, lotu SQ321, sfotografowano po awaryjnym lądowaniu na międzynarodowym lotnisku Suvarnabhumi w Bangkoku w Tajlandii, 21 maja 2024 r.

Geoff Kitchen (73 lata) prawdopodobnie doznał zawału serca podczas lotu SQ321, podczas gdy kilku innych pasażerów i załogi z Londynu doznało urazów czaszki, mózgu i kręgosłupa podczas strasznego wypadku na dużej wysokości.

Geoff Kitchen (73 lata) prawdopodobnie doznał zawału serca podczas lotu SQ321, podczas gdy kilku innych pasażerów i załogi z Londynu doznało urazów czaszki, mózgu i kręgosłupa podczas strasznego wypadku na dużej wysokości.

Pasażerowie Singapore Airlines otrzymają 10 000 dolarów odszkodowania za obrażenia odniesione w wyniku ekstremalnych turbulencji na pokładzie samolotu w zeszłym miesiącu.

Pasażerowie Singapore Airlines otrzymają 10 000 dolarów odszkodowania za obrażenia odniesione w wyniku ekstremalnych turbulencji na pokładzie samolotu w zeszłym miesiącu.

„W przypadku pasażerów, którzy odnieśli poważne obrażenia medyczne i wymagają długoterminowej opieki medycznej oraz ubiegają się o pomoc finansową, wypłacana jest zaliczka w wysokości 25 000 dolarów amerykańskich na pokrycie ich najpilniejszych potrzeb.

„Będzie to część ostatecznego odszkodowania, jakie otrzymają pasażerowie”.

Ponadto linia lotnicza oświadczyła, że ​​zwróci koszty wszystkim pasażerom na pokładzie samolotu, łącznie z tymi, którzy nie odnieśli obrażeń.

„Wszyscy pasażerowie otrzymają również odszkodowanie za opóźnienie zgodnie z odpowiednimi przepisami Unii Europejskiej lub Wielkiej Brytanii” – dodał.

We wtorek 11 pasażerów na pokładzie nadal przebywało na leczeniu w szpitalach w Bangkoku – powiedział AFP rzecznik SIA.

Zgodnie z konwencją montrealską linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za odszkodowanie za obrażenia lub śmierć pasażerów na pokładzie samolotu.

„Wysokość odszkodowania ustalana jest na podstawie ciężkości obrażeń każdego pasażera, na podstawie informacji przekazanych dotychczas przez odpowiednie instytucje medyczne” – powiedział rzecznik.

„Wiemy, że pasażerowie z poważniejszymi obrażeniami mogą potrzebować dodatkowej pomocy dostosowanej do ich indywidualnej sytuacji”.

Wcześniej SIA przekazała 1000 dolarów singapurskich (580 funtów) każdemu pasażerowi odlatującemu z Bangkoku do miejsca docelowego na pokrycie jego bezpośrednich wydatków.

Pokryła również koszty leczenia rannych pasażerów i zapewniła członkom ich rodzin podróż do Bangkoku, jeśli o to poproszą.

„SIA angażuje się w pomoc poszkodowanym pasażerom na pokładzie SQ321” – oznajmiła linia lotnicza.

Ministerstwo Transportu Singapuru podało, że wysokość samolotu spadła o 54 metry (177 stóp), co spowodowało gwałtowne wrzucenie do kabiny pasażerów niezapiętych pasów.

Powołując się na wstępny raport Singapurskiego Biura Badania Bezpieczeństwa Transportu, ministerstwo stwierdziło, że w samolocie przelatującym na południe od Birmy doszło do „gwałtownej zmiany” grawitacji lub siły przeciążenia.

W skład zespołu dochodzeniowego wchodzili eksperci z TSIB, amerykańskiej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, amerykańskiej Federalnej Administracji Lotniczej i producenta samolotów Boeing.

Po jego śmierci okazało się, że Mr Kitchen W czasie pandemii pomagali lokalnym firmom zbierać pieniądze Nawiązał współpracę z lokalną grupą teatru muzycznego i przed wyjazdem na „najbardziej pamiętną podróż w swoim życiu” wraz z żoną spędzili weekend z wnukami.

Emerytowany pracownik ubezpieczeniowy wraz z żoną z Thonbury pod Bristolem leciał za granicę na sześciotygodniowe wakacje do Azji Południowo-Wschodniej, Indonezji i Australii, gdy do katastrofy doszło około 11 godzin po starcie z Heathrow.

Przyjaciel pary powiedział BBC, że „uwielbiają podróżować” i są „bardzo podekscytowani” podróżą, podczas której popłyną przez Indonezję, a następnie odlecą do Australii.

Lizzie Atkins również opisała go jako „najwspanialszą osobę, jaką można poznać”.

Pani Atkins, członkini Thornbury Musical Theatre Group z Bristolu, powiedziała: „Zrobiłby dla ciebie wszystko. To było naprawdę niesamowite.

Ministerstwo Transportu Singapuru poinformowało, że pasażerowie, którzy nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa, zostali gwałtownie wrzuceni do kabiny w wyniku nagłego spadku wysokości o 54 metry (177 stóp).

Ministerstwo Transportu Singapuru poinformowało, że pasażerowie, którzy nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa, zostali gwałtownie wrzuceni do kabiny w wyniku nagłego spadku wysokości o 54 metry (177 stóp).

W programie Today w BBC Radio 4 powiedział: „To był naprawdę niezwykły człowiek.

„Był stabilny i niezawodny, a przy Geoffie zawsze wiedziałeś, że jesteś w dobrych rękach.

„Miał bardzo suche poczucie humoru i błysk w oku, więc za każdym razem, gdy na niego patrzyłeś, wiedziałeś, że zaraz zrobi zabawny żart”.

Dodała: „Był najwspanialszym człowiekiem, jakiego można znać, jednym z najlepszych facetów”.



Source link