PORTLAND, Oregon. (MONETA) — Lokalna branża hotelarsko-gastronomiczna, która obejmuje takie firmy jak hotele, krótkoterminowy wynajem nieruchomości i inne usługi związane z podróżami, odnotowała wzrost popytu w roku podatkowym 2024.
The lato 2023 było niewypałem dla branży hotelarsko-gastronomicznej w Portland w porównaniu z konkurencyjnymi miastami, które były gospodarzami krajowego tournée Taylor Swift. Jednak w 2024 r. sytuacja w Portland odbiła się, powiedział 16 października prezydent Travel Portland Jeff Miller komisarzom miejskim. W okresie od czerwca do sierpnia hotele w Portland odnotowały znaczny wzrost przychodów i liczby sprzedanych pokoi w porównaniu z ostatnimi latami.
„To wskazuje na trwające odbicie” – stwierdził Miller. „Wspaniała wiadomość dla Portland i naszych partnerów hotelowych. … Hotele lotniskowe i cały wynajem krótkoterminowy łącznie stanowią 33% przychodów, co dla wielu osób jest zaskakujące.”
Megan Conway, specjalistka ds. strategii podróży do Portland, powiedziała komisarzom miejskim, że ankieta zlecona przez tę organizację non-profit wskazuje, że w ciągu ostatniego półtora roku wzrosła atrakcyjność Portland jako miejsca wypoczynku. Poprawił się także ton wiadomości z Portland.
„Ogólny ton relacji w mediach wzrósł w tym kwartale o 10 punktów, potencjalnie ze względu na relacje w mediach krajowych na temat naszej nowej serii WNBA, ciągłe relacje z naszej sceny kulinarnej oraz lato pełne wydarzeń” – powiedział Conway.
Menedżer sprzedaży Travel Portland, James Jessie, powiedział, że wzrost turystyki letniej został wzmocniony serią kampanii reklamowych. Kampania obejmowała reklamy wideo i billboardy w Internecie, skierowane do mieszkańców Seattle, Los Angeles, San Francisco, Sacramento i Denver. W reklamach podkreślano firmy, zajęcia na świeżym powietrzu i kulturę w Portland.
„Wyemitowaliśmy takie efektowne billboardy, które promowały wśród mieszkańców Seattle zakupy wolnocłowe i pozycjonowały Portland jako miłą ucieczkę od letnich upałów w Sarmento” – powiedziała Jessie. „Nawiązaliśmy także współpracę z witrynami turystycznymi, takimi jak Expedia, Priceline, tripadvisor i Booking.com, aby pomóc zmienić osoby przeglądające w osoby rezerwujące”.
Jessie stwierdziła, że rok finansowy 2024 był także „fenomenalnym zwycięstwem” pod względem rezerwacji przyszłych konwencji. W tym roku zespół sprzedaży Travel Portland odnotował drugi najlepszy rok w historii pod względem rezerwacji na przyszłe kongresy, dodając 300 715 rezerwacji noclegów na przyszłe daty kongresów. Przedstawiciele Travel Portland stwierdzili, że jest to początek dużego ożywienia w branży hotelarsko-gastronomicznej w Portland.
„Mówiąc bardzo, bardzo pozytywnie, to, co widzieliśmy w czerwcu, lipcu i sierpniu, jest zwiastunem tego, co ma nadejść” – powiedział Miller. „Kiedy powróci kalendarz konwencji i fakt, że nasz zespół zarezerwował na przyszłość drugą pod względem liczby pokoi, jaką kiedykolwiek zarezerwowali, kiedy osiągniemy (ten okres), wylądujemy na statku rakietowym. Więc trzymaj się.