PORTLAND, Oregon (MONETA) — Ogromny, wielomiliardowy projekt odbudowy mostu międzystanowego Oregon-Waszyngton chce się z Tobą skontaktować.

W piątek Program wymiany mostów międzystanowych przedstawił nowe ustalenia dotyczące wpływu projektu na transport, środowisko i społeczność.

Krótko mówiąc, program analizował potencjalne korzyści i skutki kontynuowania projektu i porównywał je z wynikami, jakie można by osiągnąć, gdyby nie podjęto żadnych działań.

Koszt projektu wymiany mostu szacuje się na co najmniej 6 miliardów dolarów i obejmowałyby modernizację sejsmiczną, ponieważ eksperci twierdzą, że obecny most nie wytrzymałby trzęsienia ziemi.

„Niezależnie od tego, czy podoba Ci się pomysł budowy mostu, czy też go nienawidzisz, chcemy poznać Twoją opinię” – powiedział Greg Johnson, administrator programu IBR.

Program wymiany mostów międzystanowych właśnie opublikował swój Projekt uzupełniającego oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko. Teraz chcą poznać opinię publiczną na ten temat.

Administrator programu IBR Greg Johnson przedstawia ustalenia dotyczące projektu oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko dotyczącego programu wymiany mostu Interstate-5. 20 września 2024 r. (KOIN).
Administrator programu IBR Greg Johnson przedstawia ustalenia dotyczące projektu oświadczenia o oddziaływaniu na środowisko dotyczącego programu wymiany mostu Interstate-5. 20 września 2024 r. (KOIN).

W oświadczeniu stwierdzono, że patrząc w przyszłość, do 2045 r., wymiana 100-letniego mostu mogłaby zmniejszyć liczbę wypadków w tym rejonie o 13%-17%, zwiększyć liczbę pasażerów korzystających z transportu publicznego i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Stworzyłoby to również ponad 43 000 miejsc pracy w budownictwie.

Ale to ma swoją cenę: kierownictwo programu poinformowało, że zamierza zebrać od 1,1 do 1,6 miliarda dolarów za pośrednictwem myta, aby sfinansować resztę projektu.

Powiedzieli, że w wyniku tej decyzji przesiedlonych zostanie około 47 akrów ludzi, a utraconych zostanie 616 miejsc pracy i 43 domy.

„Wpływ na przedsiębiorstwa i ludzi jest dla nas realny, dlatego podejmujemy wszelkie kroki, aby go uniknąć i zminimalizować” — powiedział Ray Mabey, zastępca administratora programu IBR. „Wiemy, że wywłaszczenie, jak wspomniałeś, jest jedną z ostatnich rzeczy, na jakie możemy się zdecydować, i nie jest to narzędzie, z którego korzystamy lekko lub chętnie”.

Zgodnie z projektem oświadczenia, most zastępczy mógłby również skrócić poranny ruch samochodowy na południe o 4-8 minut w porównaniu do niebudowania niczego. Skróciłby również popołudniowy szczyt ruchu na północ z szacowanych 42 minut do zaledwie 14 minut, w zależności od modeluSzacuje się również, że całkowite korki zmniejszą się o kilka godzin zarówno w kierunku północnym, jak i południowym.

Reporterzy KOIN 6 News zapytali Johnsona, czym tym razem projekt różni się od poprzednich, biorąc pod uwagę, że pierwsza jego edycja rozpoczęła się dziesięć lat temu i przez cały ten czas niczego nie zbudowano.

„Mamy zobowiązania w wysokości 5,7 miliarda dolarów od naszych partnerów federalnych lub stanowych, wliczając w to potencjalne opłaty drogowe” — powiedział Johnson. „To mówi nam, że zbudujemy coś w tej rundzie”.

Nowe odkrycia są już dostępne publicznie.

Liderzy programu powiedzieli, że chcą poznać waszą opinię i w piątek rozpocznie się 60-dniowy okres składania uwag publicznych.

Kliknij tutaj na stronie internetowej programu wymiany mostów międzystanowych dokonać przeglądu całego projektu uzupełniającego raportu o oddziaływaniu na środowisko i przedstawić uwagi publiczne.



Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj