Umowa dotycząca ratingów telewizyjnych pomiędzy Paramount i Nielsen wygasła w poniedziałek bez zawarcia nowej umowy, zaledwie kilka godzin przed debatą wiceprezydencką w 2024 r., moderowaną przez CBS.

Paramount nie odpowiedział natychmiast na prośbę TheWrap o komentarz. Ale w oświadczeniu po raz pierwszy opublikowane przez Varietyrzecznik firmy, powiedział: „Nielsen zerwał naszą wieloletnią współpracę w zakresie pomiarów, przedstawiając jej niedopuszczalne żądania, w tym znaczne podwyżki cen, które są niezgodne z realiami zmieniającej się branży. Przez ostatnie kilka lat przygotowywaliśmy się na wielowalutową przyszłość i tworzyliśmy infrastrukturę operacyjną, aby wyjść poza Nielsen. Jesteśmy pewni jakości naszej oferty alternatywnych walut dla klientów, kontynuując wysiłki mające na celu osiągnięcie nowej umowy z Nielsenem na rozsądnych warunkach ekonomicznych.”

Nielsen odmówił komentarza w sprawie tego artykułu. Jednak osoba posiadająca wiedzę na temat sytuacji zakwestionowała charakterystykę sporu cenowego przedstawioną przez Paramount, zauważając, że dane dotyczące ocen są wykorzystywane nie tylko do ustalania stawek za reklamy, ale także opłat za przewóz i innych źródeł przychodów.

Na razie nie wiadomo, kiedy będą kontynuowane rozmowy w sprawie nowego kontraktu. Obie firmy od jakiegoś czasu negocjują nowy kontrakt i w zeszłym tygodniu wskazywano w publicznych oświadczeniach pojedynkowych że może go nie być. Według ówczesnych raportów Paramount planuje wykorzystać konkurencyjną firmę VideoAmp do pomiaru oglądalności w celu uzyskania danych na temat ocen.

W piśmie do kilku agencji medialnych prezes ds. reklamy Paramount, John Halley, stwierdził, że „odejście od Nielsena nie jest naszym pierwszym wyborem i nadal mamy nadzieję na rozwiązanie”, ale także, powołując się na ceny, stwierdził, że „model w zaproponowanej postaci jest niewykonalny. ”

Rzecznik Nielsena powiedział wówczas TheWrap, że ma nadzieję na zawarcie nowej umowy i kontynuację współpracy z Paramount, i podkreślił, że wszyscy pozostali klienci i cała branża będą nadal mieć pełny dostęp do jego danych, nawet jeśli nowy porozumienie nie zostanie osiągnięte w wyznaczonym terminie.

Do rozłamu dochodzi na kilka godzin przed debatą wiceprezydenta pomiędzy kandydatem Demokratów Timem Walzem a republikaninem JD Vance’em, która jest transmitowana na żywo we wtorek wieczorem od 18:00 do 19:30 czasu pacyficznego. Spotkanie będzie moderowane przez wiadomości CBS, ale będzie transmitowane w innych stacjach, w tym ABC, NBC, Fox, CNN i MSNBC.

Reklamodawcy w dużej mierze polegają na danych firmy, w tym na listach Top 10 Streaming Top 10 i The Gauge, aby określić swoje wydatki na reklamy w miarę przechodzenia odbiorców z telewizji linearnej na rzecz transmisji strumieniowej – chociaż zakres tych danych pozostaje obecnie ograniczony ze względu na to, że przejście trwa. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy firma uruchomiła nowe możliwości, aby poszerzyć swoje dane pomiarowe dotyczące odbiorców i oglądania poza domem.



Source link