Getty Images Noel i Liam Gallagher na boisku piłkarskimZdjęcia Getty’ego

Noel i Liam Gallagher niedawno skrytykowali dynamiczne ceny Ticketmaster

Brytyjski organ nadzoru konkurencji wszczął dochodzenie w sprawie sprzedaży biletów Oasis, w tym stosowania „dynamicznego ustalania cen”.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) bada, czy platforma sprzedaży biletów Ticketmaster naruszyła prawo o ochronie konsumentów.

Dynamiczne ceny oznaczały, że na stronie Ticketmaster, gdzie pierwotnie sprzedawano bilety na trasę koncertową, ceny rosły zgodnie z popytem.

Śledztwo ma na celu sprawdzenie, czy:

  • Ticketmaster dopuścił się nieuczciwych praktyk handlowych
  • Kupującym udzielono jasnych informacji, że ceny biletów mogą się różnić
  • Ludzie byli pod presją, aby kupować bilety w krótkim czasie

Śledztwo CMA jest następstwem powszechnej krytyki dynamicznych cen, jaka pojawiła się w ostatnim tygodniu ze strony fanów Oasis.

Wielu przyznało, że zapłacili znacznie więcej, niż się spodziewali, za bilety na trasę koncertową zespołu w przyszłym roku – nawet 350 funtów za bilet, czyli około 200 funtów więcej, niż zapowiadano.

Zespół również skrytykował system, mówiąc: „Trzeba jasno powiedzieć, że Oasis pozostawia decyzje dotyczące biletów i cen wyłącznie swoim promotorom i kierownictwu”.

Niezależna CMA poinformowała, że ​​znajduje się na „początkowym etapie dochodzenia”.

Firma poinformowała, że ​​zamierza nawiązać współpracę z Ticketmaster i zebrać „dowody z różnych innych źródeł”, w tym od managementu zespołu i organizatorów wydarzenia.

CMA stwierdziło: „Nie należy zakładać, że Ticketmaster złamał prawo ochrony konsumentów.

„CMA rozważy również, czy właściwe będzie zbadanie postępowania kogokolwiek innego w związku ze sprawą”.

PA Zdjęcie kolejki biletów Oasis onlineROCZNIE

Zrzut ekranu ze strony internetowej Ticketmaster pokazuje informacje o cenach biletów na koncert zespołu Oasis w Manchesterze

Ticketmaster, firma twierdząca, że ​​jest największą na świecie platformą sprzedaży biletów na imprezy rozrywkowe i jednym z trzech oficjalnych sprzedawców biletów na pokazy Oasis, oświadczyła, że ​​nie ona ustala politykę cenową biletów – robią to artyści i promotorzy.

Ale dochodzenie przeprowadzone przez Chi Chi Izundu i James Stuart z BBC znaleźli że podział ten nie był tak jasny, jak przedstawiał go Ticketmaster.

Istnieją trzy firmy promujące trasę koncertową Oasis, wszystkie powiązane z jedną firmą: Live Nation, amerykańską korporacją międzynarodową, będącą właścicielem Ticketmaster.

W liście wysłanym przez CMA do sekretarza kultury Lisy Nandy i sekretarza ds. biznesu Jonathana Reynoldsa stwierdzono, że dynamiczne ustalanie cen nie jest niezgodne z prawem.

Dodał jednak, że praktyka ta nie może wprowadzać konsumentów w błąd i musi być stosowana w sposób przejrzysty.

Przewodniczący CMA Marcus Bokkerink i dyrektor generalny Sarah Cardell powiedzieli: „Zachowujemy otwarte wszystkie potencjalne opcje działania.

„Obejmuje to potencjalne działania egzekucyjne, w przypadku gdy widzimy dowody możliwych naruszeń prawa ochrony konsumentów”.

CMA zaprasza również fanów do przesyłania dowodów na ich doświadczenia związane ze sprzedażą biletów na koncert zespołu britpopowego, np. zrzutów ekranu z procesu składania zamówienia.

„Po prostu haniebne”

W środę, Oasis dodało dwa kolejne terminy na Wembley na swoją trasę, ale powiedział, że odbędzie się „rozłożone w czasie głosowanie wyłącznie na zaproszenie”.

Niektórzy fani zespołu powiedział Ianowi Youngsowi z BBC na początku tego tygodnia że ich entuzjazm związany ze spotkaniem osłabł, gdy okazało się, że ceny wzrosły ponad dwukrotnie, podczas gdy oni sami spędzili godziny w wirtualnej kolejce.

Fan Oasis, John, i jego rodzina próbowali jednocześnie zdobyć bilety, ale wczesnym popołudniem, po sześciu godzinach oczekiwania w kolejce online, John się poddał. Ostatecznie jednak jego żonie zaoferowano bilety – po 355 funtów za sztukę.

„Uważam, że to po prostu haniebne” – powiedział.

John powiedział, że Oasis „zbudowało swoją karierę w oparciu o więzi, jakie nawiązało ze zwykłymi ludźmi”.

„Ale jeśli czekasz w kolejce cały dzień, a cena biletu wzrosła ponad dwukrotnie, to uważam, że złamali umowę z klasą robotniczą.

„Teraz są dla mnie praktycznie martwi”.

Getty Images Taylor Swift śpiewa Zdjęcia Getty’ego

Taylor Swift i jej fani otrzymali w zeszłym roku przeprosiny od Ticketmaster za sprzedaż biletów

W styczniu ubiegłego roku, Ticketmaster przeprosił Taylor Swift i jej fanów podczas przesłuchania w Senacie USAkilka miesięcy po tym, jak system został przeciążony zapotrzebowaniem na jej trwającą trasę koncertową Eras.

Tysiące tzw. „Swifties” nie mogło kupić biletów.

„Musimy działać lepiej i tak zrobimy” – powiedział we wtorek ustawodawcom prezes Live Nation Joe Berchtold.

Twierdził, że za „straszne doświadczenia konsumentów” odpowiadał atak bota.

Mark Savage z BBC napisał wówczas, że Ticketmaster, który w 2010 r. połączył się z Live Nation, wielokrotnie spotykał się z krytyką ze strony fanów i polityków, którzy twierdzili, że ma zbyt dużą kontrolę nad rynkiem muzyki na żywo i sztucznie zawyża ceny biletów za pomocą opłat i kosztów obsługi.

Ticketmaster, Live Nation i SJM nie odpowiedziały na prośby BBC o komentarz.



Source link