W corocznym badaniu brytyjskich nawyków informacyjnych internet po raz pierwszy wyprzedził telewizję.

Badania przeprowadzone przez Ofcom, urząd regulujący nadawanie, ujawniły, że 71% respondentów korzystało z usług online w celu uzyskania wiadomości, a 70% w celu obejrzenia telewizyjnych serwisów informacyjnych.

W ciągu ostatniego roku liczba źródeł internetowych wzrosła z 68% do 71%, a media społecznościowe również odnotowały wzrost z 47% do 52%. W przypadku osób w wieku od 16 do 24 lat odsetek osób, które twierdzą, że korzystają z mediów społecznościowych w celu uzyskania wiadomości, wyniósł 82%.

Najczęściej wymienianymi źródłami wiadomości online były Facebook, YouTube i Instagram.

Meta, do której należą Facebook, Instagram i WhatsApp, była drugim co do wielkości źródłem wiadomości w badaniu – 40% respondentów przyznało, że korzysta z niej w celu zdobywania wiadomości.

BBC pozostaje największym pojedynczym źródłem, z 68% osób, które twierdzą, że zwracają się do niego po wiadomości. Jest to jednak badanie tego, co ludzie mowić Tak, analiza oparta na rzeczywistym wykorzystaniu może dać inny obraz, pokazując na przykład, że BBC News dociera średnio tygodniowo do 75% populacji Wielkiej Brytanii.

Największe spadki w badaniu dotyczyły tradycyjnych dostawców wiadomości. Gazety i ich strony internetowe odnotowały spadek liczby osób, które stwierdziły, że z nich korzystają, z 39% do 34%. Wiadomości telewizyjne spadły z 75% do 70%. BBC News online również spadło z 22% do 18%.

Badanie nie mierzy jednak korzystania z konkretnych witryn. BBC (1,2 miliarda odwiedzin) i CNN (710 milionów odwiedzin) to dwie największe witryny informacyjne na świecie, według najnowszego miesięcznego badania UK Press Gazette. Obie odnotowały znaczny wzrost ruchu w ciągu ostatniego roku.

Źródłem, które odnotowało największy wzrost, jest YouTube. 19% ankietowanych stwierdziło, że korzysta z niego w celu uzyskania wiadomości. W 2023 r. było to zaledwie 7%. Jednak w zeszłym roku YouTube nie został wymieniony z nazwy i był po prostu określany jako „inne online”, co według Ofcom prawdopodobnie tłumaczy duży wzrost.

Inne źródła, takie jak „Guardian” (10%) i „Daily Mail” (14%), które oprócz gazet drukowanych mają również dużą obecność w Internecie, odnotowały podobne wyniki jak w ubiegłym roku.

Największą witryną internetową brytyjskiej gazety był Guardian, który w lipcu 2024 r. odnotował 365 milionów odwiedzin.

Jednak tradycyjne gazety odnotowały duży spadek – odsetek osób powyżej 55. roku życia, które twierdzą, że czytają gazety drukowane, spadł z 38% do 32% w ciągu zaledwie roku.

Mimo to najczęściej wymienianym pojedynczym źródłem wiadomości w badaniu pozostaje BBC One. Telewizja jako całość być może znajduje się w kryzysie, ale 43% ankietowanych stwierdziło, że korzysta z BBC One w poszukiwaniu wiadomości, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z najbliższymi rywalami, ITV i Facebookiem, z których obaj uzyskali po 30%.



Source link