Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) przyjęła zasadę „kliknij, aby anulować”, której celem jest ułatwienie użytkownikom kończenia subskrypcji.

Zmusi to firmy do równie prostego subskrybowania i anulowania subskrypcji.

Firmy, w tym sprzedawcy detaliczni i siłownie, będą również musiały uzyskać zgodę klientów przed odnowieniem subskrypcji lub zamianą bezpłatnych wersji próbnych na płatne członkostwo.

Nowe przepisy mają wejść w życie za około sześć miesięcy.

„Zbyt często firmy zmuszają ludzi do skakania przez niekończące się trudności, aby anulować subskrypcję” – powiedziała Lina Khan, przewodnicząca FTC.

„Reguły FTC położą kres tym sztuczkom i pułapkom, oszczędzając czas i pieniądze Amerykanów. Nikt nie powinien utknąć w płaceniu za usługę, której już nie chce.

Zgodnie z nową zasadą firmom nie będzie wolno zmuszać klientów do korzystania z chatbota lub agenta w celu anulowania subskrypcji pierwotnie zarejestrowanych w celu korzystania z aplikacji lub strony internetowej

W przypadku członkostwa, na które klienci zapisali się osobiście, firmy będą musiały oferować opcję zakończenia członkostwa poprzez rozmowę telefoniczną lub online.

W ubiegłym roku, FTC podjęła działania prawne przeciwko gigantowi technologicznemu Amazon w powiązanej kwestii.

W pozwie oskarżono firmę o oszukiwanie klientów, aby zapisali się na subskrypcje Prime, które odnawiały się automatycznie i utrudniały anulowanie.

Stwierdzono również, że projekty witryn internetowych Amazon nakłoniły klientów do wyrażenia zgody na zarejestrowanie się w Prime i automatyczne odnawianie subskrypcji podczas dokonywania zakupów.

Amazon odrzucił te roszczenia.



Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj