Chiński gigant pojazdów elektrycznych BYD odnotował gwałtowny wzrost przychodów kwartalnych, po raz pierwszy przewyższając Teslę.

Od lipca do września odnotował przychody przekraczające 200 miliardów juanów (28,2 miliarda dolarów, 21,8 miliarda funtów). To wzrost o 24% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i więcej niż firma Elona Muska, której kwartalne przychody wyniosły 25,2 miliarda dolarów.

Jednak w trzecim kwartale Tesla nadal sprzedała więcej pojazdów elektrycznych (EV) niż BYD.

Dzieje się tak w związku ze wzrostem sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach dzięki dotacjom rządowym mającym zachęcić konsumentów do zamiany samochodów napędzanych benzyną na pojazdy elektryczne lub hybrydowe.

BYD również odnotowało miesięczny rekord sprzedaży w ostatnim miesiącu kwartału, co oznacza, że ​​najlepiej sprzedający się chiński producent samochodów nadal nabiera dynamiki.

Jednak za granicą rośnie ostra reakcja przeciwko wsparciu chińskiego rządu dla krajowych producentów samochodów, takich jak BYD.

Na początku tego tygodnia weszły w życie w całej UE cła Unii Europejskiej w wysokości do 45,3% na import chińskich pojazdów elektrycznych.

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych musieli już płacić 100% podatek ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Cła są odpowiedzią na rzekome nieuczciwe subsydiowanie przez państwo chińskiego przemysłu samochodowego.

Według stanu na ostatni tydzień oficjalne dane wykazały, że złożono 1,57 miliona wniosków o dotację krajową w wysokości 2800 dolarów na każdy starszy pojazd wymieniony na bardziej ekologiczny.

To dodatek do innych zachęt rządowych, które już istnieją.

Chiny liczyły, że zaawansowane technologicznie produkty pomogą ożywić słabnącą gospodarkę, a UE jest największym rynkiem zagranicznym dla krajowego przemysłu samochodów elektrycznych.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat krajowy przemysł samochodowy szybko się rozwinął, a marki takie jak BYD zaczęły wkraczać na rynki międzynarodowe, budząc obawy takich podmiotów jak UE, że własne firmy nie będą w stanie konkurować niższymi cenami.