wejścieFirma zajmująca się technologią zajmującą się badaniami konsumenckimi, która pomaga firmom przeprowadzać badania rynkowe i wyciągać wnioski z wywiadów wideo przy użyciu sztucznej inteligencji, zebrała 34,5 miliona dolarów w rundzie finansowania serii A. V.C. z siedzibą w Kalifornii Firma Peakspan Capital,

Ogromna runda finansowania serii A odzwierciedla entuzjazm inwestorów we wspieraniu kolejnej wielkiej rzeczy w dziedzinie sztucznej inteligencji, szczególnie w przypadku firm, które mają już znanych klientów. W przypadku GetWhy duńska firma może pochwalić się szeregiem znaczących klientów, w tym Nestlé, McDonald’s, Nike i L’Oréal.

Platforma GetWhy pozwala klientom powiedzieć nam, co chcą zrobić — na przykład uzyskać wstępną opinię na temat nowej koncepcji kampanii — a agent AI startupu skompiluje szablon badania rynku na podstawie zapytania.

Platforma GetWhy
Zrzut ekranu platformy GetWhy. Źródło obrazu: wejście
Źródło obrazu: PobierzDlaczego/Zrzut ekranu

Klienci mogą następnie przesłać żądaną treść, taką jak elementy wizualne lub slogany, a następnie mogą rekrutować respondentów ze swojego rynku docelowego. GetWhy udostępnia link, który klienci mogą udostępniać swoim klientom lub docelowym odbiorcom lub mogą to robić w sposób zarządzany. Startup twierdzi, że może zakończyć te prace w ciągu 24 godzin.

„Nasza platforma jest zintegrowana z globalnym panelem konsumentów i mamy zespół ekspertów ds. rekrutacji, który zapewnia szybkie wdrożenie” – powiedział TechCrunch pocztą elektroniczną Jonas Nielsen, dyrektor ds. marketingu w GetWhy. „Przeprowadzamy niemoderowane wywiady online za pośrednictwem wideo, przechwytując wywiady z konsumentami z ich komputerów stacjonarnych lub mobilnych”.

Największą zaletą GetWhy jest Bloom, platforma AI, która analizuje odpowiedzi wideo na pytania i przedstawia je jako spostrzeżenia jakościowe. Firma twierdzi, że generatywny model sztucznej inteligencji Blooma został przeszkolony podczas setek tysięcy sesji rozmów kwalifikacyjnych.

„Na przykład po przeprowadzeniu wywiadu z 10 konsumentami technologia sztucznej inteligencji zaczyna działać” – dodał Nielsen. „Jest przeszkolony do robienia tego, co zwykle robi badacz pracujący na ludziach: oglądania wszystkich filmów i znajdowania cytatów odnoszących się do pytań biznesowych w badaniu jakościowym”.

W skrócie: sztuczna inteligencja ogląda wideo, wyodrębnia cytaty, a następnie próbuje wyciągnąć wnioski, znajdując wzorce.

„Proces ten zazwyczaj zajmował badaczom dni i tygodnie. Sztuczną inteligencję przeszkolono tak, aby przeprowadzała analizę w czasie krótszym niż 25 minut” – powiedział Nielsen.

wejście
Przykładowe spostrzeżenia na temat platformy. Źródło obrazu: wejście
Źródło obrazu: wejście

dotychczasowe dzieje

Zawsze jest zaangażowany w niemal każdym aspekcie społeczeństwa, nic więc dziwnego, że jest to branża słynąca z powolnych, pracochłonnych procesów zaczęli stosować te narzędzia Którzy szybko załatwiają sprawy. Zaledwie kilka tygodni temu TechCrunch Raport o rozwijającym się startupie Firma o nazwie Fairgen opracowała platformę do zwiększania wyników ankiet przy użyciu danych syntetycznych i odpowiedzi generowanych przez sztuczną inteligencję.

GetWhy zostało założone w Danii w 2011 roku jako UserTribe i działało jako firma konsultingowa w ramach modelu biznesowego „czas i materiały” – firmy konsumenckie płaciły firmie za przeprowadzanie badań i testów z użytkownikami.

W 2017 roku założyciel i dyrektor generalny firmy, Jonasa Alexanderssonawniesione w Caspara Henningsena Jako dyrektor handlowy, w następnym roku objął stanowisko dyrektora generalnego. Co ciekawe, Henningsena Były piłkarz (piłkarz). Pracował w różnych klubach duńskiego sektora profesjonalnej piłki nożnej, zanim przeniósł się do świata komercyjnego, pełniąc role agencji marketingowych i brandingowych, co ostatecznie doprowadziło go do UserTribe w 2017 r.

Chociaż Henningsen dołączył do firmy sześć lat po jej założeniu, oficjalnie uważany jest za współzałożyciela, ponieważ przekształcił UserTribe z firmy konsultingowej w firmę technologiczną z AI w centrum. Po spędzeniu trochę czasu jako sonar, firma Został przemianowany na GetWhy Zostało przerwane w styczniu z powodu konfliktu marki z inną firmą.

Peakspan jest jedynym inwestorem w serii A firmy Gateway, jej pierwszej dużej rundzie finansowania instytucjonalnego, ale wcześniej firma zebrała około 30 milionów dolarów w różnych rundach, włączając w to kapitał własny (około 75%) i dług. Henningsen powiedział, że poprzednie finansowanie firmy pochodziło od „czołowych aniołów biznesu” z całej Skandynawii, a także od organów, w tym duńskiego AL Bank i Duńskiego Funduszu Wzrostu.

„To daje całkowite finansowanie firmy do 64,5 miliona dolarów – runda Serii A została sfinalizowana w ubiegły czwartek wieczorem (30 maja)” – Henningsen powiedział TechCrunch e-mailem.

Source link