GM Cruise jest w trakcie zmiany stanowiska w tym tygodniu mała flota robotów w Dallas w ramach floty firmy wcześniej określony cel w celu sprawdzenia swoich systemów autonomicznych pojazdów i odzyskania zaufania publicznego.

Dallas to drugie miasto, do którego Cruise powoli wraca ciągnąc całą flotę amerykańską pod koniec ubiegłego roku po incydencie, w wyniku którego pieszy został potrącony i wciągnięty przez robotaxi Cruise w San Francisco.

Natychmiast Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zawiesił zezwolenia Cruise’a do działania w tym stanie po wypadku i odkryciu, że kierownictwo Cruise’a źle potraktowało komunikację z organami regulacyjnymi stanowymi i federalnymi na temat tego, co wydarzyło się tego dnia.

Flota Dallas będzie niewielka – zaledwie trzy pojazdy – i nie będzie jeszcze przewozić pasażerów ani jeździć w pełni autonomicznie. Jak Cruise zrobił to w Phoenix w kwietniu operatorzy będą ręcznie kierować samochodami po Dallas, aby móc gromadzić mapy i dane o drogach. W przyszłości Cruise rozszerzy swoją działalność na jazdę pod nadzorem „mierzonym według wcześniej ustalonych standardów bezpieczeństwa”, jak twierdzi rzecznik Cruise, który nie wyjaśnił szczegółowo, czym są te kryteria.

Cruise właśnie rozpoczął testowanie swojej robotyki w Dallas, kiedy incydent w San Francisco doprowadził firmę do uziemienia całej floty. Cruise uruchomił także ograniczoną usługę robotxi w Austin i Houston, co czyni go czymś w rodzaju pierwszego gracza w przestrzeni robotxi w Teksasie.

Jak już wcześniej przypuszczał TechCrunch, Teksas może być kolejnym stanem będącym polem bitwy na rzecz komercyjnego przyjęcia pojazdów autonomicznych. Stan ten jest już ośrodkiem testowania autonomicznych ciężarówek ze względu na czyste, słoneczne niebo i sprzyjający krajobraz legislacyjny.

To powiedziawszy, Cruise prawdopodobnie nadal będzie próbował ponownie wystartować w Kalifornii, gdzie ma swoją siedzibę, aby konkurować z Waymo należącym do Alphabet. Na początku tego roku Waymo otrzymało zielone światło na komercyjną działalność Autostrady San Francisco i Los Angeles. W kwietniu DMV potwierdziło TechCrunch, że Cruise skontaktował się z agencją w celu rozpoczęcia procesu przywrócenia do pracy.

Cruise nie podał żadnych szczegółów dotyczących swojej strategii wdrożenia, ale jedno jest jasne: Cruise wybiera powolne i stałe podejście po tym, jak jego poprzednia agresywna strategia premiery wywołała oskarżenia, że ​​Cruise rozwija się zbyt szybko i ogranicza bezpieczeństwo.

Source link