Instagram potwierdził, że testuje reklamy, których nie można pominąć, po tym, jak w mediach społecznościowych zaczęły krążyć zrzuty ekranu przedstawiające tę funkcję. W nowych przerwach na reklamy będzie wyświetlany licznik czasu, który uniemożliwia użytkownikom przeglądanie większej ilości treści w aplikacji do czasu wyświetlenia reklamy, zgodnie z tekstem informacyjnym wyświetlanym w aplikacji Instagram.

Zmiana sprawi, że sieć społecznościowa stanie się bardziej podobna do bezpłatnej wersji YouTube, która wymaga od użytkowników oglądania reklam przed i w trakcie oglądania filmów. Rozsądne jest, że Instagram również rozważyłby podążanie tą drogą, biorąc pod uwagę, że na przestrzeni lat zmienił się i stał się bardziej siecią do udostępniania filmów dzięki funkcjom takim jak Stories i Reels, a nie miejscem, w którym można udostępniać wyłącznie zdjęcia.

„Zawsze testujemy formaty, które mogą przynieść wartość reklamodawcom” – powiedział TechCrunch rzecznik firmy Meta. „W miarę testowania i zdobywania wiedzy będziemy dostarczać aktualizacje, jeśli w wyniku testu zostaną wprowadzone jakiekolwiek formalne zmiany w produkcie” – zauważyli.

Nowa funkcja „przerwy na reklamę” została początkowo dostrzeżona przez użytkownika aplikacji na Instagramie, Dana Levy’ego, który zamieścił zrzut ekranu z testu na swoim koncie w serwisie X. Aplikacja uniemożliwiała Levy’emu przewijanie reklamy, gdy się ona pojawiła, powiedział – coś, co uważał za „szalonym posunięciem”.

A kolejny post na Reddicie wyjaśniono, że jeśli klikniesz ikonę informacji obok przerwy na reklamę, aby dowiedzieć się więcej, zobaczysz komunikat o następującej treści: „Widzisz przerwę na reklamę. Przerwy reklamowe to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy przed kontynuowaniem przeglądania.

Inni komentatorzy potwierdzili, że czasami widzieli tę funkcję. Jak można sobie wyobrazić, większość reakcji była negatywna. Niektóre osoby groziły zamknięciem Instagrama, jeśli natrafią na takie „przerwy na reklamy”, inne natomiast twierdziły, że całkowicie przestaną korzystać z aplikacji. Ponadto komentatorzy kwestionowali, czy przyczyną tej decyzji była potrzeba zwiększenia zaangażowania w reklamy kosztem doświadczeń konsumentów.

Od tego czasu post Levy’ego został ponownie rozpowszechniony na innych kontach w serwisie X, jak @howfxr I @Dexerto.

Instagram nie chciał powiedzieć, gdzie w aplikacji Instagram pojawiają się przerwy na reklamy i czy firma testowała tę funkcję na całym świecie. Zrzuty ekranu pokazują jednak przerwy reklamowe pojawiające się w Aktualnościach aplikacji podczas oglądania postów wideo. W tej chwili nie jest jasne, czy twórcy Instagrama będą mieli jakąkolwiek kontrolę nad wyglądem tych reklam.

Na razie ta funkcja jest tylko testem, ale pokazuje, w jakim stopniu Meta jest skłonna poeksperymentować z podstawowymi doświadczeniami użytkownika aplikacji na rzecz zwiększonych przychodów z reklam.

Source link