Threads, konkurent Meta na Twitterze/X i pierwszy zakład firmy w zdecentralizowanych mediach społecznościowychTeraz ułatwiamy użytkownikom przejęcie kontroli nad korzystaniem z wątków. Po uruchomieniu w zeszłym tygodniu konfigurowalnego interfejsu pulpitu nawigacyjnego, szef Instagrama Adam Mosseri ogłosił w poniedziałek, że aplikacja oferuje teraz użytkownikom możliwość wskazania, jakiego rodzaju posty chcieliby widzieć mniej więcej.

Mosseri wyjaśnił, że użytkownicy „przesuwają post w prawo, aby go polubić, lub w lewo, aby pokazać, że go nie interesują”. post w wątkach„Wykorzystamy te sygnały, aby pokazać Ci więcej postów, po których przesuniesz w prawo, a mniej postów, po których przesuniesz w lewo”.

Pomysł wykorzystania gestów przesuwania do wskazania zainteresowania to interakcja w interfejsie użytkownika przypominająca aplikacje randkowe takie jak Tinder, ale możliwość wyszkolenia algorytmu na temat tego, jakie rzeczy lubią ludzie, pozwala na dostosowanie wątków do użytkowników pomogą Ci szybciej spersonalizować swój kanał. Na przykład TikTok korzysta z podobnego mechanizmu, umożliwiając użytkownikom oznaczanie filmów jako „niezainteresowanych” i robi to samo w przypadku X postów.

Wśród konkurentów Threads istnieje wiele różnych podejść do sposobu dystrybucji treści. X korzysta z bardziej tradycyjnego algorytmu mediów społecznościowych, który wykorzystuje wzorce polubień i zaangażowania wraz z innymi wskaźnikami, aby określić, jakiego rodzaju treści ludzie wolą oglądać. Z drugiej strony startup BlueSky, pierwotnie inkubowany w Twitterze (teraz możesz śledzić gotowe kanały, takie jak „Co jest na topie” czy „Popularne wśród znajomych”, aby zobaczyć treści dostosowane do Twoich zainteresowań.

Jednak dobrze zaprojektowane kanały For You mogą zwiększyć zaangażowanie i czas spędzony w aplikacji – czyli obszary, które Meta chce ulepszyć za pomocą wątków.

Chociaż najnowsza aplikacja Meta nadal ma znaczenie Ponad 150 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, Dla porównania twierdzi tak Elon Musk 600 milionów Aktywni użytkownicy miesięcznie, z czego 300 milionów codziennie korzysta z platformy. (Nie powiedzieli jednak, jaka część tej bazy użytkowników składała się z kont automatycznych lub spamu — a ponieważ X nie jest już firmą ogłaszaną publicznie, tych liczb nie można było zweryfikować zewnętrznie). Mimo to można śmiało powiedzieć że wątki mają jeszcze wiele do nadrobienia BlueSky ma 5,7 miliona użytkownicy i Mastodon ma 7,2 milionaZ czego mniej niż 1 milion jest obecnie aktywnych miesięcznie.

Wątki najpierw zaczęły testować gesty przesuwania w bok Oświadczenie o zainteresowaniu stanowiskami w marcuPrzesunięcie po jednej stronie spowoduje wyświetlenie ikony serca, a po drugiej stronie ikony oka z linią nad nią – symbolu powszechnie używanego do określenia „ukryj” lub „sekret”.

Chociaż Threads twierdzi dzisiaj, że będzie używać przesunięć, aby pomóc użytkownikom dostosowywać własne kanały, sygnały zebrane przez Meta mogą z czasem zostać wykorzystane do szerszych celów. Przy wystarczającej ilości danych przesunięcia mogą również pomóc firmie określić, które posty są popularne, a które są „negatywnie” (przesuwane w lewo) przez całą społeczność. Może to pomóc w szybszym udoskonaleniu algorytmu aplikacji For You.

Source link