Neurochirurgia jest prawdopodobnie jednym z najbardziej wymagających zawodów w opiece zdrowotnej. Chirurdzy spędzają długie godziny na wykonywaniu operacji, w których eksperckie wykonanie oznacza różnicę między dobrym a złym wynikiem dla pacjenta. Chociaż urazy pooperacyjne zdarzają się rzadko, gdy już wystąpią, mogą mieć poważne i dożywotnie konsekwencje.

Naukowcy z Neurosurgical Simulation and Artificial Intelligence Learning Centre w The Neuro (Montreal Neurological Institute-Hospital) na Uniwersytecie McGilla dążą do poprawy szkolenia w zakresie chirurgii mózgu poprzez projektowanie inteligentnych korepetytorów działających w czasie rzeczywistym, zasilanych przez AI. Systemy te są zaprojektowane tak, aby naśladować rolę ludzkich instruktorów chirurgii w szkoleniu chirurgii mózgu. Inteligentni korepetytorzy pomagają uczniom w zdobywaniu doskonałych umiejętności operacyjnych poprzez ciągłą ocenę ruchów dłoni podczas symulowanych procedur mózgu i udzielanie spersonalizowanych ustnych informacji zwrotnych…

Kształcenie kolejnego pokolenia neurochirurgów to długi, kosztowny i złożony proces. Sztuczna inteligencja i symulacja mają potencjał, aby ułatwić proces uczenia się, jednocześnie utrzymując lub poprawiając jakość umiejętności kończących studia neurochirurgów.

Ich najnowsze badanie było pierwszym randomizowanym kontrolowanym badaniem porównującym instruktaż AI inteligentnego nauczyciela z instruktażem eksperta ludzkiego podczas symulowanej operacji. Podzielili 97 stażystów medycznych na trzy grupy, otrzymujących informacje zwrotne AI w czasie rzeczywistym, osobiste instrukcje eksperta lub brak informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym.

Uczestnicy szkolenia, którzy otrzymali instruktaż AI, osiągnęli znacznie lepsze wyniki niż ci, którzy otrzymali instruktaż ekspercki i nie otrzymali instruktażu w czasie rzeczywistym. Badanie wykazało, że sama instruktaż ekspercki prowadził do gorszych wyników nauki chirurgii. Wykorzystując swoje rozległe doświadczenie i nowe możliwości oferowane przez AI, edukatorzy chirurgii mogą zapewnić nowe możliwości uczniom, aby osiągnęli swój potencjał jako wybitni chirurdzy.

„To badanie sugeruje, że przyszłość nauczania na sali operacyjnej może obejmować ludzkich edukatorów wykorzystujących możliwości sztucznej inteligencji w celu dalszego zwiększania umiejętności chirurgicznych uczniów” — mówi dr Rolando Del Maestro, dyrektor Neurosurgical Simulation and Artificial Intelligence Learning Centre



Source link