Naukowcy z Uniwersytetu McGill poczynili znaczny postęp w opracowywaniu całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów litowych, które stanowią kolejny krok w technologii akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV).

Rozwiązując długotrwały problem z wydajnością akumulatorów, ta innowacja może utorować drogę bezpieczniejszym i trwalszym pojazdom elektrycznym.

Wyzwanie polega na oporze występującym w miejscu styku elektrolitu ceramicznego z elektrodami. To sprawia, że ​​bateria jest mniej wydajna i zmniejsza się ilość energii, jaką może dostarczyć. Zespół badawczy odkrył, że utworzenie porowatej membrany ceramicznej zamiast tradycyjnej gęstej płyty i wypełnienie jej niewielką ilością polimeru może rozwiązać ten problem.

„Dzięki zastosowaniu porowatej membrany wypełnionej polimerem możemy umożliwić swobodny przepływ jonów litu i wyeliminować opór międzyfazowy między stałym elektrolitem a elektrodami” – powiedział George Demopoulos, profesor na Wydziale Inżynierii Materiałowej, który kierował badaniami.

„To nie tylko poprawia wydajność akumulatora, ale także tworzy stabilny interfejs do pracy pod wysokim napięciem, co jest jednym z kluczowych celów branży”.

Obecne akumulatory litowo-jonowe opierają się na ciekłych elektrolitach, które stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ze względu na ich łatwopalność. Baterie półprzewodnikowe mają na celu zastąpienie komponentów płynnych elementami stałymi, aby poprawić bezpieczeństwo i wydajność. Ten nowy projekt oferuje nowatorski sposób pokonania jednej z kluczowych barier utrudniających urzeczywistnienie akumulatorów półprzewodnikowych w branży pojazdów elektrycznych.

„To odkrycie przybliża nas do zbudowania nowej generacji bezpieczniejszych i bardziej wydajnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych” – powiedział pierwszy autor badania i absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Inżynierii Materiałowej Senhao Wang.



Source link