W dzisiejszym odcinku Pytałeś: Sony A80L kontra Bravia 8 OLED 2024, jak naprawić kolory, które wyglądają jak neony na telewizorze, kogo tak naprawdę obchodzą głośniki telewizora i dlaczego w YouTube nie ma więcej filmów z recenzjami telewizorów w HDR?

Sony A80L vs. Bravia 8 OLED, warto uaktualnić LG C2 do G4? | Zapytałeś odc. 40

Jak naprawić kolory, które wyglądają jak neony na telewizorze

Telewizja sportowa w neonowych kolorach
Trendy cyfrowe

Marc Rossi pisze: Właśnie kupiłem telewizor Samsung QLED i zauważyłem, że trawa na boisku baseballowym jest obłędnie zielona. Masz pomysł, jak rozwiązać ten problem? (Postąpiłem zgodnie z Twoją radą dotyczącą wygładzania ruchu — co za różnica!)

Cieszę się, że wskazówki dotyczące sterowania ruchem pomógł. Jeśli chodzi o szalenie zieloną trawę, nie wiedząc, jakiego wstępnego trybu obrazu używasz, trudno jest dokładnie wiedzieć, co się dzieje. Wyobrażam sobie, że używasz trybu obrazu o chłodnej temperaturze barwowej, a cały ten dodatkowy błękit w balansie bieli sprawia, że ​​trawa wygląda nieco neonowo. Jeśli korzystasz ze standardowego trybu obrazu — który jest domyślnym ustawieniem w telewizorach Samsung — lub szczególnie jeśli korzystasz z trybu obrazu Dynamiczny, Twoja trawa będzie wyglądać nierealistycznie.

Istnieją dwa sposoby regulacji temperatury barwowej. Pierwszy reguluje tylko temperaturę barwową i pozostawia wszystkie pozostałe ustawienia w spokoju. Wydaje mi się, że w telewizorze Samsung nazywa się to odcieniem koloru i tam powinieneś znaleźć opcje Cool, Standard, Warm 1 i Warm 2. Jeśli opcja jest ustawiona na Cool, wypróbuj najpierw opcję Standard i sprawdź, czy to zadziała. Jeśli nie, wypróbuj Warm 1, co powinno załatwić sprawę.

Innym sposobem dostosowania kolorów w celu uzyskania bardziej naturalnego i realistycznego odwzorowania jest wybranie ustawień wstępnych obrazu w trybie Film lub Filmowiec. Spowoduje to jednak nie tylko dostosowanie temperatury barwowej i może wymagać wprowadzenia innych regulacji, aby jasność i ruch wyglądały tak, jak lubisz. Zacznij więc od dostosowania temperatury barwowej (lub odcienia koloru) i sprawdź, czy to zadziała.


Sony A80L kontra Bravia 8 OLED 2024

Sony Bravia 8 Oled
Trendy cyfrowe

Eric Larsen pisze: Czy jest duża różnica pomiędzy Sony A80L a Bravią 8?

To nie wydaje się, żeby była drastyczna różnica w jakości obrazu. Możliwe, że Bravia 8 2024 – znana również jako XR80 – będzie nieznacznie jaśniejsza od A80L. Mam jednak poważne wątpliwości, czy jakikolwiek wzrost jasności byłby widoczny bez bezpośredniego porównania, a zatem nie jest to dobry powód, aby wydawać więcej na Bravię 8. Uważam, że w Bravii 8 nastąpiła niewielka przebudowa stóp, co nie oznacza dużo w mojej książce i nic nie znaczy, jeśli montujesz na ścianie.

W nowszym modelu Bravia 8 pilot ma być bardziej ekologiczny, a w Bravii 8 pojawił się także nowy, ekologiczny pulpit nawigacyjny. Myślę, że modele na rok 2024 zaoferują nowy adaptacyjny tryb kalibracji Netflix i podobny adaptacyjny tryb kalibracji dla Amazon Prime Video. Te funkcje domyślnie korzystają z czujnika oświetlenia otoczenia telewizora, aby automatycznie dostosować krzywą tonalną HDR i temperaturę barwową, aby obraz wyglądał dobrze niezależnie od warunków oświetleniowych w pomieszczeniu. Ale możesz także wyłączyć czujnik światła i od tego momentu wszystko będzie wyglądać bardzo podobnie do trybu filmowca.

Więc sam oceń, czy tego właśnie chcesz. Jednak dla zdecydowanej większości ludzi kupno tego będzie mądrym posunięciem Sony A80L ze zniżką zamiast Bravii 8 w pełnej cenie detalicznej.


Kogo tak naprawdę interesują głośniki telewizyjne

Tylny panel Samsunga S95C.
Samsunga S95C Zeke Jones/ / Trendy cyfrowe

Chris Hewitt pisze: Dlaczego te telewizory z najwyższej półki wydają tyle na wbudowane głośniki? Kto ich używa?

Zdaję sobie sprawę, że druga część Twojego pytania mogła być retoryczna, ale i tak odpowiem, mówiąc, że wiele osób nigdy nie dodaje do swojego telewizora listwy dźwiękowej ani innego systemu audio. Więcej osób korzysta z wbudowanych głośników telewizora niż z dodatkowych systemów audio, jeśli dane podawane przez te marki telewizorów są dokładne. Co więcej, myślę, że ludzie, którzy mają systemy audio, nie chcą ich używać przez cały czas. Dlatego wbudowane głośniki są nadal ważne.

Ale są tu także recenzenci — tacy jak ja — którzy uważają, że wbudowane głośniki są ważne w telewizorze ultra-premium, ponieważ uważamy, że nikt nie powinien wydawać tak dużo pieniędzy na telewizor, który wygląda spektakularnie, ale brzmi jak śmieci . Tak więc, być może ze strachu przed tym, że zostaniesz zgarnięty przez Ciebie i każdego, kto wydaje duże pieniądze na swoje telewizory, producenci naciskają na dobre systemy audio w swoich najdroższych produktach.


Czy warto modernizować LG C2 do G4 OLED?

OLED-y LG G4
Zeke Jones / Trendy cyfrowe

Gertost pisze: Czy warto w Czarny Piątek sprzedać mojego 65-calowego C2 i kupić LG G4 77 lub 83-calowy? Albo zatrzymaj C2 jeszcze kilka lat, aż technologia będzie lepsza. A może różnica w jakości obrazu pomiędzy C2 a G4 jest aż tak duża.

Jest tam kilka różnych pytań. Powiedziałbym, że gdyby nie było to obciążenie finansowe, zmiana OLED z C2 na G4 byłaby znacząca. The G4 jest znacznie jaśniejszy i ma lepsze przetwarzanie. Myślę, że zauważyłbyś różnicę, ale pamiętaj, że jakość obrazu OLED już Ci się podoba, więc już podniosłeś poprzeczkę.

G4 będzie wyglądał lepiej, ale nie uzyskasz tak niesamowitej poprawy, jaką osiągnąłbyś w przypadku zmiany pięcioletniego telewizora LED na OLED.

Nie sądzę, aby w ciągu najbliższego roku, dwóch jakość obrazu WRGB OLED uległa znaczącej poprawie. G4 będzie telewizorem, z którego będziesz mógł korzystać przez co najmniej pięć lat, ponieważ ma pięcioletnią gwarancję — co jest kolejnym powodem, dla którego uważam, że jest to mądra inwestycja.


Dlaczego więcej filmów z recenzjami programów telewizyjnych w serwisie YouTube nie jest dostępnych w formacie HDR?

sony-fx3
Sony

Ibrahim pisze: Zawsze zastanawiałem się, jaki jest powód, że tak niewielu YouTuberów przesyła treści w HDR. Zwłaszcza recenzenci wyświetlaczy, którzy starają się pochwalić jakością telewizorów i monitorów. Większość najnowszych telefonów i laptopów obsługuje odtwarzanie HDR, nie wspominając o kilku z nas, które oglądają na naszych telewizorach. Dla mnie robi to ogromną różnicę, gdy oglądam film HDR na YouTube w porównaniu z filmem SDR, ponieważ faktycznie możesz zobaczyć jasność i jakość wyświetlacza, o których próbujesz się dowiedzieć. Vincent Teoh przy Test HDTV przesyłane są w formacie HDR, ale niezbyt często, a ja lubię oglądać Tha_VillaMan po części dlatego, że przesyła również filmy w formacie HDR.

Więc dlaczego HDR na YouTube nie jest bardziej popularny, skoro obsługuje go tak wiele telewizorów i innych wyświetlaczy? Krótka odpowiedź jest taka, że ​​tworzenie filmu HDR wymaga znacznie więcej pracy, niż mogłoby się wydawać, a także posiadania drogiego sprzętu (zwłaszcza jeśli dobrze radzisz sobie z HDR).

Dużo pracy już włożono w to, aby standardowy film był piękny. Edycja wymaga wielu cięć i przejść, a czasami pracy graficznej — a to już jest czasochłonne. Jednak aby film był naprawdę piękny, wymaga również starannej i umiejętnie wykonanej korekcji kolorów. Możesz użyć standardowych ustawień kolorów i będzie wyglądać… dobrze. Jeśli jednak chcesz uzyskać naprawdę wspaniały film, korekcja kolorów jest koniecznością.

Sprawy stają się bardziej skomplikowane, zaangażowane, czasochłonne i kosztowne, gdy włącza się gradację i mastering HDR – choćby z innego powodu, ponieważ czas to pieniądz. Zwłaszcza, gdy treści wideo dotyczą telewizora.

Dzieje się tak dlatego, że jednym z wyzwań, przed którymi stale stoimy, kręcąc tutaj filmy, jest uzyskanie dobrej ekspozycji w telewizorze. Ten telewizor jest jak stale poruszający się cel dla osoby kręcącej wideo. Kiedy telewizor się rozjaśni, obraz będzie prześwietlony, jeśli nie zmniejszysz ekspozycji. Gdy obraz jest ciemny, należy zwiększyć ekspozycję, aby telewizor nie wyglądał przyćmiony na naszym filmie. Kiedy filmujemy, używamy oświetlenia studyjnego, aby nieco rozjaśnić tło i pierwszy plan, dzięki czemu nie musimy ciągle dostosowywać ekspozycji. (No cóż, w każdym razie nie aż tak bardzo.) A gdybyśmy użyli automatycznej ekspozycji w aparacie? To doprowadziłoby cię do szaleństwa. Zaufaj mi, nie chcesz tego oglądać.

Kiedy będziesz oceniać i opracowywać treści w HDR — przynajmniej jeśli zrobisz to na tyle dobrze, aby faktycznie coś zmienić — będziesz musiał wykonać mnóstwo dodatkowej pracy. Trzeba wystawić ocenę, która sprawdzi się zarówno w HDR, jak i w SDR, bo nie każdy będzie mógł obejrzeć wersję HDR, więc SDR musi wyglądać rewelacyjnie. Celujesz także w inną krzywą gamma, a przestrzeń kolorów również jest rozszerzona.

Prawidłowe wykonanie tej czynności jest także umiejętnością. Ostatecznie musielibyśmy zdecydować, czy wypuścimy jeden film HDR, czy trzy filmy SDR. I będziemy musieli wybrać to drugie.

Ale zainspirowałeś mnie, Ibrahimie, do nakręcenia filmu o tym, jak tworzy się filmy HDR. Dlatego planuję to na później w tym roku. Jeśli spojrzysz na YouTube, nie ma wielu twórców tworzących wysokiej jakości filmy HDR. Jacoba i Katie Schwartz, Phila Hollanda, Eugeniusz BelskiI Gala Jennifer przychodzą do głowy. Może uda mi się z nimi skontaktować i pokazać, o co chodzi.

Ale zawsze staramy się przenieść sprawy na wyższy poziom. Być może więc filmy HDR są naszą przyszłością w DT. Zobaczymy!

Zalecenia redaktorów






Source link