Jeśli treść jest najważniejsza, dzisiaj skupiamy się na tym, jak król rozszerza imperium: media drukowane i tradycyjne były najpierw wspierane przez strony internetowe, a obecnie strony internetowe są uzupełniane przez aplikacje i platformy mediów społecznościowych, a nowe rodzaje mediów są uzupełniane przez ekrany i wykładniczy krajobraz treści tworzonych nie przez ludzi, ale przez sztuczną inteligencję. Teraz jedna firma, która tworzyła dla tego horyzontu treści, ogłasza dużą rundę finansowania na rozwój swojej działalności.

blok fabularnyStartup z Linzu w Austrii oferujący system zarządzania treścią (CMS) dla organizacji zbudowany w oparciu o koncepcję „headless” – środek pomiędzy platformami wyposażonymi w bardziej sztywne szablony a podejściem zapewniającym pełną kontrolę, w którym zamknął 80 dolarów milionowa runda serii C.

Plan jest taki, że fundusze zostaną wykorzystane nie tylko na dalszą ekspansję w Europie i USA, ale także – w czym jeszcze? – Pojawią się także nowe narzędzia do automatyzacji i sztucznej inteligencji.

Niektóre z nich już zyskują na popularności: wraz z rundą finansowania Storyblocks uruchamia wersję beta Idea Room. Firma opisuje to jako „przestrzeń współpracy w Storyblocks, w której mogą wspólnie opracowywać nowe pomysły na wczesnym etapie procesu tworzenia, wykorzystując sztuczną inteligencję do ulepszania treści i ożywiania jej”. Dyrektor generalny i założyciel Storyblock, Dominic Angerer, powiedział, że firma pracuje nad narzędziami AI w OpenAI, więc miejmy nadzieję, że generatywna sztuczna inteligencja nie tylko sprawi, że platforma będzie bardziej intuicyjna w obsłudze, ale potencjalnie poprawi jej wydajność, ale będzie także działać w zakresie zapełniania treści .

Firma zatrudnia obecnie 240 pracowników i będzie zwiększać rekrutację.

W rundzie prowadzi nowy sponsor firmy, Brighton Park Capital. To duża zbiórka dla spółki, która ostatni raz zbierała środki w 2022 roku. Seria B za 47 milionów dolarówPodobnie jak w przypadku poprzedniej rundy, nie ujawnia wyceny, ale w pewnym kontekście liczba jej użytkowników wzrosła ponad dwukrotnie od ostatniej rundy, z 74 000 obecnie do 200 000 w 2022 r. i rozumiemy, że jest to zdecydowanie „runda w górę”.

Storyblocks zebrało do tej pory 138 milionów dolarów.

Angerer powiedział TechCrunch, że według niego firma osiągnie rentowność do końca 2025 roku.

„To ogromny rynek” – powiedział, szacując ogromne możliwości dla graczy CMS – w tym nie tylko Storyblocks, ale Contentful, WordPress, CommerceTools (koncentrujących się na handlu elektronicznym) i innych – na około 20 miliardów dolarów rocznie. „Kiedyś uważano, że treści są cenne dla marek B2C, które angażują się w kontakt z konsumentami, ale coraz częściej stanowią one podstawę strategii niemal każdej firmy w każdej branży” – powiedział. „Rynek masowy jest nadal kontrolowany przez starsze firmy, a współcześni główni gracze, tacy jak my, przejmują tylko jeden procent”.

Największą dotychczasową cechą Storyblocks było to, że z jego usług często korzystają nie tylko programiści, którzy zazwyczaj są końcowymi klientami usług CMS, ale także personel nietechniczny, dzięki czemu nie muszą dzwonić do programistów za każdym razem, aby wykonać swoją pracę. Do jej klientów należą Adidas, T-Mobile, Renault i marka mleka alternatywnego Oatly. W sumie na platformie znajduje się około 250 000 aktywnych projektów.

Z perspektywy twórcy wyzwaniem zawsze było to, jak zbudować publiczność, a tym samym biznes, na podstawie treści. Jak stworzyć angażującą pracę, która łączy ludzi? W jaki sposób technologia będzie promować i sprawdzać, czy to działa? Obecnie ten zestaw wyzwań przerodził się w kryzys egzystencjalny dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji. Jeśli chodzi o kreatywność, zawsze istniała pewna świętość w odniesieniu do wkładu, jaki istota ludzka wnosi do równania (nawet fakt, że zaczęliśmy nazywać twórców treści „twórcami”, wskazuje na to). Ale czy wraz z rozwojem i coraz większym wyrafinowaniem generatywnej sztucznej inteligencji ludzie będą naprawdę potrzebni jutro?

Storyblocks ze swej natury skupiało się do tej pory na stawianiu ludzkiego twórcy w centrum uwagi. Ale jeśli chodzi o ułatwianie korzystania z naszych urządzeń za pomocą sztucznej inteligencji, większym pytaniem będzie, jaką rolę odegrają ci ludzie w dłuższej perspektywie.

Kevin Magon z Brighton Park, główny inwestor w rundzie, powiedział, że na razie jest to wystarczająco duża oferta, aby zapewnić natychmiastowe wsparcie firmom korzystającym ze sztucznej inteligencji.

„Prawie wszystkie nasze firmy wykorzystują obecnie sztuczną inteligencję jako kluczowy element swojego produktu lub planu działania” – powiedział. „Nie spędzamy dużo czasu na wielu podstawowych modelach i tym podobnych, ale jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja stanie się składnikiem większości oprogramowania na poziomie aplikacji”.

Oprócz Brighton Park Capital w akcji uczestniczyli także poprzedni sponsorzy: HV Capital, Mubadala Capital, 3VC i Firstminut Capital.

Source link