Grupa Antydyskryminacyjna Wyrzuć to wysłał list otwarty do redaktorów brytyjskich mediów, w którym skrytykował widoczne wykorzystanie fotografii Bukayo Saki przez niektóre media w celu zilustrowania porażki Anglii z Islandią.

Anglia upadła przyjaciel przegrał 1:0 w piątek na Wembley podczas ostatniej rozgrzewki przed Euro 2024. Saka wszedł na boisko w 65. minucie za Anthony’ego Gordona i nie było go na boisku, gdy Anglia straciła bramkę. Zdjęcia Saki były szeroko wykorzystywane przez wiele mediów po meczu lub jako główne zdjęcie w Internecie podczas trwającego meczu.

W projekcie Kick It Out przyznano, że włożono „dużo pracy” w dywersyfikację branży medialnej oraz że branża ta podkreśliła sposób, w jaki sprawcy dyskryminacji zostali pociągnięci do odpowiedzialności, lecz nalegał, aby media pamiętały „o swoich obowiązkach w zakresie informowania nie tylko o dyskryminacji ale aktywnie z tym walczą.

W liście otwartym od dyrektora naczelnego Kick It Out, Tony’ego Burnetta, napisano: „Wielu fanów obudzi się w sobotę rano z pytaniem, czy coś się w ogóle zmieniło…

„Zamierzam Euro 2024Fani słusznie zastanawiają się, czy w obecnym składzie Anglii powtórzy się to, co przydarzyło się Sace, Marcusowi Rashfordowi i Jadonowi Sancho po niedawnym finale Euro, podczas którego wszyscy trzej doświadczyli straszliwych ataków w Internecie za swoje zachowanie na boisku. To pytanie, które zadaliśmy sobie w Kick it Out.”

Burnett powiedział, że pomimo uchwalenia ustawy o bezpieczeństwie w Internecie, w zeszłym sezonie Kick It Out otrzymało więcej raportów niż kiedykolwiek o graczach, którzy byli celem ataków w Internecie i na stadionach. Poprosił media, aby były świadome „długiej historii” i szerokiego wpływu czarnych zawodników będących celem mediów, twierdząc, że stwarza to wrażenie, że gracze zostali po prostu „nieprawidłowo trafieni” obelgami, i wysłał wiadomość, że bramka graczy online było fair play.

„To także sygnał dla fanów ze społeczności czarnoskórych i mniejszości etnicznych, że oni nie należą do społeczności lub mogą być wykorzystywani” – napisał Burnett. „Te kwestie należy wziąć pod uwagę podczas pisania nagłówków lub wybierania zdjęć w miarę zbliżania się ostatecznych terminów. Słowa i obrazy pokonują długą drogę, uderzając mocniej, niż mogłoby się wydawać.

List zakończył się stwierdzeniem, że media odgrywają „kluczową rolę w tym, jak gracze, kibice i społeczności myślą o sobie i swoim należnym miejscu w piłce nożnej”.

pomiń poprzednią promocję w biuletynie

Partnerstwo Czarnych Piłkarzy, które niedawno WSPÓŁPRACA w piosence wzywającej wszystkich fanów do zjednoczenia się i kibicowania Anglii na mistrzostwach Europy, przypomniał, że zrobił to Raheem Sterling ostrzeżony negatywnego wpływu doniesień medialnych sześć lat temu. Jej dyrektor naczelny, Delroy Corinaldi, powiedział: „Dziennikarze nie mogą uchylić się od swojej roli w pomaganiu fanom w tej podróży pełnej pozytywnego nastawienia. Czarni piłkarze odgrywają swoją rolę – czas, aby inni na stanowiskach władzy radzili sobie lepiej”.



Source link