81-letnia kobieta ogród winny Marthy W zeszłym tygodniu pojechała do przychodni Island Time, szukając zwykłego zamówienia na marihuanę. Ale właściciel Geoff Rose musiał jej powiedzieć, że szafka jest pusta – musiał tymczasowo zamknąć trzy tygodnie wcześniej po sprzedaniu ostatnich pączków i żelków.

Jeśli coś się nie zmieni, to będzie to jedyna inna wyspa apteka z konopiami indyjskimi najpóźniej do września sprzeda wszystkie pozostałe zapasy, a Martha’s Vineyard całkowicie zakończy działalność, co dotknie ponad 230 zarejestrowanych użytkowników medycznych i tysiące innych użytkowników rekreacyjnych.

IMIGRANCI UDALI SIĘ DO WINNICY MARTY, TERAZ NIE ZABIJAJ OFIAR PRZESTĘPSTW, ABY UZYSKAĆ ​​WIZY DO PRACY

Problem jest związany z lokalizacją. Chociaż wyborcy w Massachusetts zdecydowali się zalegalizować marihuanę ponad siedem lat temu, stanowa Komisja Kontroli Konopi przyznała, że ​​przepisy federalne stwarzają ryzyko dla transportu marihuany przez ocean – czy to łodzią, czy samolotem. Dzieje się tak pomimo kontrargumentu, że istnieją trasy do Martha’s Vineyard, które w całości pozostają na wodach terytorialnych stanu.

Ta sytuacja skłoniła Rose do złożenia w zeszłym miesiącu pozwu przeciwko komisji, która obecnie twierdzi, że jej priorytetem jest znalezienie rozwiązania problemu trawki na wyspie. Trzech z pięciu komisarzy odwiedziło w czwartek Martha’s Vineyard, aby wysłuchać bezpośrednio poszkodowanych mieszkańców.

Marta-Winnica-Niedobór Doniczek

Tablica reklamująca aptekę z konopiami indyjskimi Fine Fettle 4 czerwca 2024 r. w West Tisbury w stanie Massachusetts. Jeśli coś się nie zmieni, Martha’s Vineyard jest o krok od wyczerpania marihuany, co będzie miało wpływ na ponad 230 zarejestrowanych użytkowników medycznych i tysiące innych użytkowników rekreacyjnych. (AP Photo/Nick Perry)

Napięcie między przepisami stanowymi i federalnymi jest sprzeczne w całym kraju i stanach prawnych. Na przykład prawo stanu Kalifornia wyraźnie zezwala na transport konopi indyjskich do sklepów na wyspie Catalina, a Hawaje w zeszłym roku uporały się z własnymi trudnościami w transporcie marihuany medycznej między wyspami, zmieniając prawo, aby na to zezwalać.

Władze federalne również zmieniają swoje stanowisko. IS Ministerstwo Sprawiedliwości została zmieniona w zeszłym miesiącu, aby przeklasyfikować marihuanę jako mniej niebezpieczny narkotyk, chociaż nadal nie jest to legalny narkotyk do użytku rekreacyjnego.

Przez kilka lat sprzedawcy z Martha’s Vineyard i pobliskiej wyspy Nantucket myśleli, że mają rozwiązanie. Wyhodowali i przetestowali własną doniczkę, eliminując potrzebę importowania jakiejkolwiek zza wody.

Jednak Fine Fettle, firma z siedzibą w Connecticut, która była jedynym komercyjnym hodowcą w Martha’s Vineyard i prowadzi drugą przychodnię na wyspie, powiedziała Rose w zeszłym roku, że planuje zaprzestać uprawy marihuany w Martha’s Vineyard i że zamknie swój sklep, gdy będzie miał aktualne dostawy. skończyć się

Benjamin Zachs, który kieruje oddziałem Fine Fettle w Massachusetts, powiedział, że kiedy firma została otwarta w Martha’s Vineyard, wiedział, że transport marihuany federalnymi drogami wodnymi jest nielegalny.

„Oczywiście, kiedy to się zaczęło, myśleliśmy, że to dobre rozwiązanie dla biznesu” – powiedział Zachs. „Zatrzymany rynek”.

Jednak z biegiem czasu marihuana stała się tańsza i oferowała bardziej zróżnicowane opcje w kontynentalnym Massachusetts, a koszty zatrudniania testerów na wyspie wzrosły, przez co kontynuowanie tak niszowej działalności stało się nieopłacalne, powiedział Zachs. Dodał, że wiele osób przywozi na prom własne zapasy.

Jednak dla mieszkańców wyspy rejs promem w celu zakupu trawki może być kosztowny i czasochłonny. W Woods Hole, dokąd dociera prom, nie ma przychodni, więc stamtąd trzeba dojechać Uberem lub przywieźć samochód, a latem jest duże zapotrzebowanie na miejsca dla pojazdów. To sprawia, że ​​użytkownicy medyczni, tacy jak Sally Rizzo, zastanawiają się, jak uzyskać dostęp do marihuany. Uważa, że ​​lek pomaga złagodzić problemy z plecami i bezsenność.

„Miłą rzeczą w zakupie leku w aptece jest to, że możesz im konkretnie powiedzieć, czego potrzebujesz, znać miligramy, moc i zawartość leku” – powiedział Rizzo, który przesłał oświadczenie na poparcie tego wniosku. Prawo Rose’a.

Rose (77 l.) mieszka w Martha’s Vineyard od ponad 20 lat, a trzy lata temu otworzyła swój sklep Island Time. Obecnie na liście płac znajduje się jej podstawowy pięcioosobowy zespół. Zielone logo apteki wygląda jak hipisowska wersja słynnego emblematu Starbucks, ze zrelaksowaną kobietą wąchającą kwiat pod napisem „Zatrzymaj się i powąchaj kwiat”. Ale obecnie Rose wcale nie jest zrelaksowana.

„Zaraz wychodzę z interesu” – powiedział. „Chociaż doceniam wysiłki komisji mające na celu rozwiązanie tej kwestii, naprawdę czułem, że jedynym sposobem na uzyskanie natychmiastowej pomocy jest złożenie pozwu. Nie miałem zamiaru siedzieć z boku. Musiałem coś zrobić, żeby coś zrobić”.

Róża stała się prawem w przychodni Green Lady w Nantucket, która nadal ma własne zapasy, ale ma również tak samo wysokie koszty testowania na miejscu.

W pozwie Rose opisuje, jak w listopadzie powiedział komisji, że jego firma stoi w obliczu kryzysu egzystencjalnego, ponieważ Fine Fettle nie będzie już w fazie wzrostu. W marcu zaryzykował, kupując trawkę na kontynencie i przewożąc ją promem.

Komisja nakazała jednak Rose zaprzestanie sprzedaży produktu, którym przesłał, co objęło go kontrolą administracyjną. Komisja ostatecznie wypuściła marihuanę kilka tygodni później, ale powiedziała Rose, że nie może jej już przesyłać. W swoim pozwie Rose skarży się na „arbitralną, nierozsądną i niespójną politykę komisji dotyczącą transportu przez wody terytorialne stanu”.

Island Time reprezentuje firma Vicente specjalizująca się w sprawach związanych z konopiami indyjskimi. Zgodzili się odroczyć wydanie nadzwyczajnego nakazu przeciwko komisji do 12 czerwca, po tym jak komisja oznajmiła, że ​​rozpocznie rozmowy ugodowe.

„Jesteśmy ostrożni optymistami, że uda nam się znaleźć rozwiązanie, ale jeśli nie będzie to możliwe, będziemy gotowi przedstawić argumenty w sądzie” – powiedział prawnik Vicente, Adam Fine.

Do zeszłego tygodnia Komisja twierdziła, że ​​nie będzie komentować toczącego się postępowania sądowego, poza stwierdzeniem, że nie ma specjalnego obiektu umożliwiającego transport garnka z lądu na wyspy. Kiedy jednak komisarze udali się do Martha’s Vineyard, zapewnili mieszkańców, że wszyscy są tego samego zdania.

„Jest to dla nas oczywiście najwyższy priorytet, ponieważ nie chcemy, aby przemysł na wyspach uległ załamaniu” – powiedziała komisarz Kimberly Roy.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ Aplikację FOX NEWS

Powiedziała, że ​​nikt nie mógł się spodziewać, że wystąpi taki problem w łańcuchu dostaw, i firma próbowała go rozwiązać.

„To zabawne zestawienie” – powiedziała. „Cała branża jest nielegalna na szczeblu federalnym. Ale to również ewoluuje. Staramy się po prostu zachować responsywność i zwinność”.



Source link