Będąc pionierem w mediach społecznościowych, TikTok jest zainteresowany kwestionowaniem dominacji Google w wyszukiwarkach. Firma potwierdziła TechCrunch, że testuje możliwość robienia lub przesyłania zdjęć przez użytkowników w celu znalezienia podobnych produktów w sklepie TikTok.

Ta funkcja została po raz pierwszy dostrzeżona przez Użytkownik X Jonah ManzanoDostępne dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Azji Południowo-Wschodniej. Użytkownicy, którzy mają dostęp do nowej funkcji, zobaczą ją jako ikonę aparatu na pasku wyszukiwania w sklepie TikTok.

Załóżmy, że jesteś w restauracji i naprawdę podoba ci się talerz, który ci podano. Możesz otworzyć aplikację TikTok i zrobić jej zdjęcie, aby znaleźć podobne przedmioty, które można kupić w sklepie TikTok. Albo powiedzmy, że robisz zakupy online i podoba Ci się top, który jest za drogi. Możesz zapisać obraz, a następnie przesłać go, aby znaleźć podobne przedmioty po niższej cenie.

Chociaż zawsze możesz wyszukiwać określone produkty w sklepie TikTok, nie musisz już polegać na opisach tekstowych. Możliwość wykorzystania wyszukiwania obrazów podczas zakupów to coś, co Google oferuje od lat dzięki narzędziu wyszukiwania wizualnego Google Lens. Wyszukiwanie obrazów oferuje obecnie także Amazon, kolejny gigant technologiczny, z którym TikTok chce konkurować.

Dwa obrazy przedstawiające nowe możliwości wyszukiwania obrazów TikTok w sklepie TikTok
Źródło obrazu: TechCrunch/zrzuty ekranu

TikTok poczynił już postępy w ograniczaniu dominacji Google w wyszukiwarkach, ponieważ w 2022 r. dyrektorzy tego technologicznego giganta stwierdzili, że TikTok i Instagram stanowią główne wyzwanie dla Google. pochłonąć jego oryginalny produkt odkryciaDzięki tej nowej funkcji TikTok nie tylko stara się nakłonić ludzi do korzystania z jego aplikacji w celu poszukiwania nowych produktów, ale ma także nadzieję, że ludzie będą robić zakupy za pośrednictwem sklepu TikTok.

Firma nie tylko wymyśla tę nową funkcję dla Google i Amazon; Chce także konkurować z innymi firmami udostępniającymi narzędzia do wyszukiwania obrazów przy zakupach, jak np Klarna lub nawet startupy, takie jak Wiśnia.

TIK Tak niedawno ujawnione Sklep TikTok ma obecnie ponad 15 milionów sprzedawców na całym świecie, w tym ponad 500 000 w USA. Wydała ponad 400 milionów dolarów na bezpieczeństwo platformy i zbudowała zespół składający się z ponad 7500 osób, które dbają o bezpieczeństwo TikTok Shop.

TikTok stawia na handel elektroniczny, ponieważ postrzega TikTok Shop jako kolejne duże potencjalne źródło przychodów. Działania firmy w zakresie handlu elektronicznego to także sposób na zatrzymanie użytkowników w jej aplikacji, w przeciwieństwie do innych. Budując i rozszerzając możliwości TikTok Shop, TikTok ma nadzieję, że ludzie będą spędzać więcej czasu i pieniędzy na jego produkcie e-commerce.

Firma rozszerza swoje wysiłki w zakresie handlu elektronicznego pomimo potencjalnego zakazu w USA w kwietniu. Prezydent Biden podpisał ustawę TikTok zostanie zakazany, jeśli jego chińska spółka-matka ByteDance nie sprzeda go w ciągu roku.

Source link